با رأی آوردن استیضاح؛

وزیر دفاع عراق برکنار شد

وزیر دفاع عراق برکنار شد
پنج‌شنبه 4 شهريور 1395 - 19:40

العالم ـ پارلمان عراق، امروز پنجشنبه، از خالد العبیدی وزیر دفاع این کشور سلب اعتماد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع پارلمانی عراق تاکید کرد که مجلس نمایندگان این کشور در جلسه امروز، با اکثریت آراء به سلب اعتماد از خالد العبیدی رای داد.

به نوشته "السومریه نیوز"، این منبع پارلمانی که خواست نامش فاش نشود، گفت: 142 نماینده به سلب اعتماد رأی دادند و 102 نفر دیگر نیز با استیضاح وزیر مخالفت کردند و 18 نماینده هم رای ممتنع دادند. 

دفتر رسانه ای سلیم جبوری رییس پارلمان عراق اعلام کرد که در جلسه امروز مجلس برای رای گیری درباره قانون عفو عمومی و سلب اعتماد از وزیر دفاع و نیز استیضاح هوشیاری زیباری وزیر دارایی، سلیم جبوری تصمیم گرفت تا در هنگام طرح مساله سلب اعتماد از خالد العبیدی، ریاست جلسه را به عهده نگیرد.

پارلمان عراق در آغاز ماه جاری خالد العبیدی را استیضاح کرده بود. وی با رد اتهامات فساد، گفت که برای تایید برخی قراردادها "که از فساد به دور نبودند"، تحت فشار سلیم جبوری رییس پارلمان بوده است.

سلیم جبوری در پی این اتهام خواستار رفع مصونیت پارلمانی از خودش شد و خود را به دستگاه های قضایی معرفی کرد. تحقیقات دستگاه قضایی که بسیار سریع پایان یافت، به این نتیجه رسید که هیچ مدرکی برای اثبات فساد رئیس پارلمان پیدا نشده است و به دنبال آن، حکم آزادی سلیم جبوری صادر و این پرونده بسته شد.

دستگاه قضایی، اما، هیأتی برای تحقیق در خصوص اتهامات وارده در اظهارات العبیدی تشکیل داد، از این رو الجبوری در تاریخ 9 آگوست 2016  در دادگاه حاضر شد که به دلیل فقدان ادله کافی، آن دعوی نیز ساقط شد.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها