تحرکات عربستان برای کودتا در بحرين

تحرکات عربستان برای کودتا در بحرين
يکشنبه 1 خرداد 1390 - 16:22

عضو شوراي جمعيت وفاق ملي بحرين در باره توطئه کودتاي عربستان با همکاري نخست وزير بحرين و قبضه قدرت در اين کشور هشدار داد.

ابراهيم المدهون روز يکشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم، با رد اتهام عليه معترضان در خصوص توطئه در کشور با پشتوانه خارجي، بر نقش عربستان در جلوگيري از حل بحران بحرين تاکيد کرد.
عضو شوراي جمعيت وفاق ملي بحرين افزود: عربستان مي خواهد نخست وزير بحرين را که 40 سال به سرکوب ملت مبادرت کرده است؛ در حکومت تثبيت کند در حالي که عزل نخست وزير اولين گام مثبت براي حل وضعيت بحراني کشور است.
وي به تحرکات نيروهاي تحت حمايت نخست وزير موسوم به "گارد قديم" عليه پادشاه بحرين اشاره کرد و افزود: عمليات امنيتي در بحرين توسط نخست وزير اداره مي شود.
المدهون همچنين از تحرکات جريان موسوم به "تجمع ملي" ضد پادشاه و وليعهد براي جايگزيني نخست وزير به عنوان پادشاه خبر داد.

برخورد دوگانه آمريکا در قبال بحرين

وي در ادامه مصاحبه با العالم با انتقاد از برخورد دوگانه آمريکا در قبال بحرين و نکوهش احکام اعدام عليه معترضان تاکيد کرد: احکام صادره از دادگاه نظامي درباره معترضان بحريني از پيش آماده و به قضات ارايه شده بود.
المدهون با اشاره به محروميت متهمان محکوم در دادگاه نظامي بحرين از ابتدايي ترين حقوق مدني مانند برخورداري از وکيل مستقل اظهار داشت: وکلاي اصلي مدافع ملت بحرين اکنون در بازداشت بسر مي برند و بسياري از وکلاي آزاد نيز از بيم حکومت نمي توانند از اين مظلومان دفاع کنند.
وي افزود: احکام اعدام عليه معترضان در حالي صادر مي شود که مجرمان و جنايتکاران حمله کننده به ملت آزاد هستند و تشکيل کميته حقيقت ياب درباره 4 نفر از شهداي حوادث بحرين که پادشاه دستور تشکيل آن را داده بود؛ به هيچ نتيجه اي نرسيده است.

سرکوب و بازداشت ها ادامه دارد

المدهون تاکيد کرد که بازداشت ها و تجاوزها به حقوق شهروندان همچنان ، با وجود تبليغات حکومت درباره طرح گفت وگو با مخالفين، ادامه دارد و همسران فعالاني مانند عباس العمران و ابراهيم حسين از کار اخراج و بازداشت شده اند.
 وي با تکذيب تبليغات رژيم حاکم درباره استفاده معترضان از خشونت اظهار داشت: کشته شدگاني که مقامات، مخالفين را متهم به قتل آن ها مي کنند مزدوراني بودند که با هدف تخريب چهره مخالفين با گلوله پليس و نيروهاي امنيتي کشته شده اند.
اين فعال بحريني با اشاره به حمايت عربستان از سرکوب ملت ها با حمايت مالي و ايجاد فتنه مذهبي تاکيد کرد که نيروهاي سعودي و ديگر نيروهاي خارجي نخواهند توانست ملت بحرين را از ادامه جنبش اعتراضي باز دارند.
المدهون مقامات بحرين را مسوول حفظ سلامت بازداشت شدگان و نمايندگان و سياسيون زنداني، که هيچ خبري از سرنوشت و وضعيت شان در دست نيست، معرفي و تاکيد کرد: جمعيت وفاق با توجه به عدم مشروعيت پارلمان به دليل استعفاهاي صورت گرفته، در انتخابات آتي براي تعيين نمايندگان جايگزين شرکت نخواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها