ادامه جنجال لباس شنای اسلامی در فرانسه

ادامه جنجال لباس شنای اسلامی در فرانسه
شنبه 6 شهريور 1395 - 12:30

برخلاف مصوبه دیوان عالی اداری فرانسه واکنش های جهانی، تعدادی از شهرداران شهرهای جنوب شرق فرانسه، همچنان از پوشیدن لباس شنای اسلامی (بورکینی) جلوگیری می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "روسیا الیوم"، برخلاف مصوبه دیوان عالی اداری فرانسه، تعدادی از شهرداران شهرهای جنوب شرق فرانسه، از جمله شهرداران شهرهای "نیس" و "بریگوس" اعلام کردند که همچنان از پوشیدن مایوی اسلامی (بورکینی) جلوگیری می کنند.
شهرداری "نیس" اعلام کرد که تا وقتی تصمیمش درباره ممنوعیت پوشیدن بورکینی ابطال نشده به صورت جلسه کردن موارد نقض این تصمیم از سوی زنانی که همچنان مایوی اسلامی می پوشند، ادامه خواهد داد.
شهردار "فریگوس" نیز که به جناح راست افراطی این کشور وابسته است، اعلام کرد که این تصمیم همچنان پابرجاست.
دیوان عالی اداری فرانسه که بالاترین مرجع قضایی اداری این کشور است طرح جنجالی ممنوعیت پوشیدن "بورکینی" در چند ساحل این کشور را لغو کرد.
پس از آنکه چند زن مسلمان به دلیل پوشیدن بورکینی (لباس شنای اسلامی مخصوص بانوان که تمام بدن آنها را می پوشاند) در سواحل مورد بازخواست قرار گرفتند، دیوان عالی اداری فرانسه، دیروز جمعه (5 شهریور ماه، 26 آگوست) برای بررسی ماجرای "بورکینی"،  تشکیل جلسه داد.
ماجرای منع پوشیدن بورکینی در چند شهر فرانسه، واکنش جهانی به دنبال داشته است؛ روزنامه های اروپایی به همین دلیل فرانسه را آماج انتقادات تند و تیز خود قرار داده اند. رسانه های بلژیکی فرانسه را به اهانت به مسلمانان متهم کردند.
208 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها