هتل های چین مسافران پنج کشور مسلمان را نمی پذیرند

هتل های چین مسافران پنج کشور مسلمان را نمی پذیرند
شنبه 6 شهريور 1395 - 17:22

العالم - پلیس چین به برخی از هتل های ارزان قیمت در شهر گوانجو دستور داده است از پذیرش مسافران از پنج کشور مسلمان خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سه هتل ارزان قیمت در شهر گوانجوی چین که قیمت هر اتاق آنها برای یک شب مبلغی حدود 23 دلار است هشدارهایی از پلیس کشور دریافت کرده و از پذیرش مسافرانی از سوریه، عراق، ترکیه، پاکستان و افغانستان منع شده اند.
کارمند یکی از این هتل ها در تماسی تلفنی به رویترز گفت: من علت را نمی دانم، اما فقط نمی توانیم این افراد را پذیرش کنیم
روزنامه "ساوت چاینا مورنینگ" که در هنگ کنگ منتشر می شود اعلام کرد: به دلیل برگزاری نشستی در گوآنجو تدابیر امنیتی در این شهر افزایش یافته است و به نظر می رسد این اقدام همزمان با برگزاری نشست مذکور درباره توسعه این شهر و همچنین در آستانه برگزاری نشست سران کشورهای گروه 20 در شهر هانگجو صورت گرفته باشد؛ این در حالی است که فاصله میان این دو شهر، بیش از هزار کیلومتر است.
"لو کانگ" سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد از صدور چنین دستوری بی اطلاع است.
کانگ افزود: سیاست ما اصولا بر تشویق مردم چین و سایر کشورها به تعامل و دوستی استوار است و آماده ایم سیاست های مناسب فراوانی در این باره را اعلام و پیشنهاد نماییم.
با وجود تلاش فراوان، امکان ارتباط با دفتر رسانه ای فرمانداری شهر گوانجو یا پلیس این شهر برای ارائه توضیحات در این باره، فراهم نشده است.
گوانجو مرکز استان گوانگدونگ است و شمار زیادی خارجی از جمله تاجرانی از افریقا در آن زندگی می کنند.

216-9 

پربیننده ترین خبرها