تبلیغات عربستان در مسیر عادی سازی روابط با صهیونیستها

تبلیغات عربستان در مسیر عادی سازی روابط با صهیونیستها
شنبه 6 شهريور 1395 - 19:02

العالم - عربستان در راستای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس فعالیت تبلیغاتی گسترده ای که فعالان آن نویسندگان و روزنامه نگاران وابسته به خانواده حاکم سعودی هستند، آغاز کرده که مورد توجه رسانه های صهیونیستی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ایهود یعری" کارشناس مسائل راهبردی رژیم صهیونیستی در این باره گفت: رسانه های سعودی فعالیت تبلیغاتی که در تاریخ کشورهای عربی بی سابقه است را در راستای زمینه سازی برای عادی سازی روابط با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) آغاز کرده اند.
وی در این زمینه به مقاله "سهام قحطانی" نویسنده سعودی حامی عادی سازی روابط با اسراییل (رژیم صهیونیستی) در روزنامه الجزیره اشاره کرد و افزود: این نویسنده در مقاله خود آورده است که "توصیف قرآن در مورد بنی اسرائیل شامل همه یهودیان نمی شود؛ مثل توصیف (قرده و خنازیر) قرآن از بنی اسرائیل، شامل یهودیان عصر حاضر نیست".
یعری به نقل از "یاسر حجازی" نوشت: این روزنامه نگار عربستانی هم تاکید دارد که "عربها باید دشمنی و خصومت را با صهیونیسم کنار بگذراند" و "این دشمنی ها (با صهیونیسم) بی اساس است و باید از خواب غفلت بیدار شویم".
یعری در ادامه به مقاله " ابراهیم المطرودی" در روزنامه الریاض اشاره کرده و می افزاید: این نویسنده نیز در مقاله ای نوشته است، "ما یهودیان را بدون بهره جستن از پیشرفت های آنها لعنت می کنیم".
وی به نوشته نویسنده و تحلیل گر معروف سعودی "احمد عدنان" در سایت شبکه "العربیه" هم اشاره کرده و نوشت: عدنان در سایت العربیه معروفترین سایت خبری تحلیلی در عربستان سعودی، در تحلیلی نوشته است، که "باید در راستای منافعمان بدون واسطه و میانجی درهای گفتگو را با اسرائیل بگشاییم".

201-9

پربیننده ترین خبرها