20 درصد از کانادایی های پیوسته به تروریست ها، زن هستند

20 درصد از کانادایی های پیوسته به تروریست ها، زن هستند
شنبه 6 شهريور 1395 - 22:11

العالم - "رالف جودال" وزیر امنیت عمومی کانادا اعلام کرد: 20 درصد از اتباع این کشور که به گروههای تروریستی پیوسته اند، زن هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزیر امنیت عمومی کانادا اعلام کرد: هدف زنان از سفر به سوریه مشخص نیست، اما بزرگترین احتمال مطرح در این باره، ازدواج با عناصر تروریستی است.
جودال افزود: زنان کانادایی پس از پیوستن به تشکیلات تروریستی نقش های متفاوتی ایفا می کنند و برخی از آنها دارای نقش های ثانویه خواهند بود، اما گروهی از آنها در درگیری ها حضور خواهند یافت.
براساس این گزارش، شمار شهروندان کانادایی که گمان می رود به گروههای تروریستی و در صدر آنها، داعش پیوسته باشند به 180 نفر در سال 2015م. رسیده است، این در حالی است که این میزان در سال 2014، 130 نفر بوده که 60 نفر از آنها سال گذشته به کانادا بازگشته اند.
گزارش وزیر اطلاعات کانادا حاکی از آن است که این افراد در درجه اول به سوریه، سپس عراق و ترکیه سفر کرده اند.
این گزارش می افزاید: افراد بازگشته از گروههای تروریستی به کانادا، تلاش می کنند تا اطرافیانشان را با تجربیاتشان در مناطق حضور تروریست ها آگاه و برای این گروهک ها کمک های مادی جمع آوری کنند؛ همچنین این احتمال وجود دارد که افراد مذکور اقدام به انجام حملات تروریستی در کشورشان یعنی کانادا نمایند.

216-201-9

پربیننده ترین خبرها