ترکیه تجهیزات بیشتری به سوریه ارسال کرد

ترکیه تجهیزات بیشتری به سوریه ارسال کرد
شنبه 6 شهريور 1395 - 22:14

العالم ـ ترکیه، امروز (شنبه) برای تقویت عملیات نظامی در سوریه به ویژه کُردها، تانک های بیشتری به شمال سوریه ارسال کرد، در حالی که تلاش های دیپلماتیک برای آتش بس در سوریه نیز ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عکاس خبرگزاری فرانس پرس در منطقه کرکمیش در خاک ترکیه، امروز 6 تانک را دیده که در حال عبور از مرزهای ترکیه به سوریه هستند؛ این در حالی است که عملیات پاکسازی جرابلس پس از بازپس گیری آن از دست داعش ادامه دارد.

عکاس مزبور گفت: هنگامی که مخالفان سوریِ هوادار ترکیه در حال خنثی کردن بمب های کارگذاشته شده در جرابلس بودند، هر از گاهی صدای انفجار به گوش می رسید.

استقرار تانک های بیشتر در آخرین مرحله از عملیات نظامی ترکیه در داخل سوریه به نام عملیات سپر فرات، با هدف طرد تروریستها در منطقه و پایان دادن به پیشروی عناصر مسلح کُرد سوریه صورت می گیرد.

در حالی که ترکیه بزرگترین عملیات خود در سوریه را از زمان آغاز جنگ سوریه تشدید کرده است، واشنگتن و مسکو از حصول پیشرفت در مذاکرات و توافق بر سر آتش بسی جدید خبر دادند.

ترکیه بامداد چهارشنبه گذشته پس از یک سری عملیات هوایی و آتش توپخانه از نقطه مرزی کارکامیش واقع در نقطه مقابل جرابلس سوریه، با حدود 20 دستگاه تانک و شماری نیروی ویژه وارد خاک سوریه شد.

هدف ادعایی ترک ها پاکسازی داعش از مرزهای ترکیه اعلام شده بود ولی گویا داعش پیشتر از این عملیات باخبر شده و شهر را ترک کرده بود؛ از این رو ورود ارتش ترکیه به منطقه با مقاومتی روبرو نشد و درگیری خاصی نیز گزارش نشده است. 

210-201-9

پربیننده ترین خبرها