تصور بشر 100 سال پیش از امروز در قاب نقاشی

تصور بشر 100 سال پیش از امروز در قاب نقاشی
شنبه 6 شهريور 1395 - 22:44

العالم - بین سال های ۱۸۹۹ تا ۱۹۱۰میلادی، یک هنرمند فرانسوی به نام Jean-Marc Côté با چند هنرمند دیگر، سعی کردند اتفاقات آینده را پیش بینی کنند و با کمک تخیل شان، نقاشی هایی از سال ۲۰۰۰ را به تصویر بکشد؛ چیزی که خیلی جالب است، برخی از این نقاشی ها کاملا درست پیش بینی کرده اند.

اگر شما از من بخواهید که به سال ۲۰۰۰ برگردم و پیش‌بینی کنم که در سال ۲۰۱۲ جهان چگونه خواهد بود، من مطمئن نیستم که بتوانم پاسخ‌های صحیحی به شما بدهم. خب پس با این حال شما چطور انتظار دارید انسان‌هایی که در سال ۱۸۹۹ زندگی می‌کردند، پیش‌بینی درستی درخصوص سال ۲۰۰۰ داشته باشند و پیش‌بینی حضور آتش‌نشان‌های پرنده آنها خنده‌دار از آب درنیاید!

اجازه بدهید در ادامه مطلب این نقاشی ها را با هم ببینیم و تکنولوژی های پیش بینی شده در ۱۰۰ سال پیش را با تکنولوژی امروز مقایسه کنیم.   

 

 

 

 

شما در مورد ۱۰۰ سال بعد چه فکر می کنید؟ احتمالا از هرکسی بپرسید جوابهایی مثل این خواهد داد: ربات ها همه ی دنیا را فرا خواهند گرفت و کامپیوتر ها با ایجاد دنیای مجازی گسترده ای سعی در آرام نگاه داشتن زندگی ما خواهند داشت؛ یا احتمالا آن هایی که مادی تر فکر می کنند، پیش بینی هایی از این قبیل خواهند داشت: ماشین ها خیلی خیلی سریع تر خواهند بود با سوخت هایی کارآمد تر و به هیچ وجه شبیه ماشین های امروزی نخواهند بود.

201-9


 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها