سازمان هیومن رایتس فرست:

انتقاد از دروغ پردازی منامه دربارۀ حقوق بشر در بحرین

انتقاد از دروغ پردازی منامه دربارۀ حقوق بشر در بحرین
يکشنبه 7 شهريور 1395 - 11:16

مدیر بخش دفاع از حقوق بشر در سازمان "هیومن رایتس فرست" با انتقاد از دروغ پردازی های منامه درزمینه حقوق بشر در بحرین، خواهان اعمال فشار بر دولت آل خلیفه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به گزارش پایگاه خبری منامه پست، "برایان دلی" خاطرنشان کرد: مقامات بحرینی در طول هفته گذشته و همزمان با نزدیک شدن به موعد نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، ازسفر شماری از مدافعان حقوق بشر جلوگیری کردند.

وی تصریح کرد: افزون بر بازداشت شمار زیادی ازفعالان و محاکمه آنان، محمد التاجر یکی از وکلا، ایناس عون فعال سیاسی و حسین راضی حقوقدان از سفر به ژنو محروم شده اند و پیش بینی می شود افراد بیشتری در روزهای آتی در بحرین سرکوب شوند.

مدیر بخش دفاع از حقوق بشر سازمان "هیومن رایتس فرست" با انتقاد از اقدامات دولت بحرین در مخفی کردن حوادث این کشور و تلاش برای گمراه کردن افکارعمومی گفت: بازداشت افراد، شکنجه در دوره بازداشت، محاکمه های ظالمانه و هدف قرار دادن جامعه مدنی در بحرین همچنان ادامه دارد و دروغ پردازیهای مقامات منامه در این زمینه، پرونده این کشور در حقوق بشر را زیر سئوال می برد.

برایان دلی افزود: بحرین باید سال آینده گزارش دوره ای خود را به سازمان ملل ارائه دهد بنابراین نمی تواند پرونده سیاه خود در زمینه حقوق بشر را پنهان کند و سازمانهای غیر دولتی که تمایل دارند گزارش دوره ای جامعی درباره نقض حقوق بشر دولت بحرین ارائه دهند، باید پیش از اول مهر ماه، 22 سپتامبر آینده) اقدام کنند.

217 ـ 211

پربیننده ترین خبرها