قیام عشایر رمادی علیه "داعش" + ویدیو

يکشنبه 7 شهريور 1395 - 15:15

عشایر مناطق بالادست فرات در شمال غربی استان الانبار با تشکیل گروه های مقاومت،به مواضع "داعش" در شهر "عانه" حمله کردند.

به گزارش شبکه خبری العالم، از استان نینوا در شمال عراق خبر می رسد که پس از آنکه گروه تروریستی داعش ده هزار نفر از ساکنان روستاهای مجاور را آواره کرد، قیام مردمی علیه این گروه تروریستی آغاز شده است.
همچنین استان الانبار در غرب عراق نیز شاهد قیام عشایر علیه این گروه تروریستی در مناطق اشغال شده است.
منابع آگاه در فرماندهی عملیات "جزیره" گفتند که عشایر شهر "عانه" در غرب الرمادی ضد "داعش" قیام کرده اند.
این منابع تأکید کردند که عشایر در منطقه حی النصر در نزدیک بازار چهارم "عانه" خودروهای عناصر داعش از جمله خودروهای پلیس داعش را به آتش کشیده اند.
در استان نینوا در شمال عراق هم گروه تروریستی داعش هزاران شهروند را از بیم پیوستن به نیروهای امینتی عراق، از این استان بیرون کرده است.
در ناحیه "القیاره"، که در تصرف نیروهای مشترک است، گروه تروریستی داعش، به دلیل ادامه پیشروی نیروهای عراق، ساکنان روستاهای اطراف را که تعدادشان بالغ بر 10 هزار نفر می شود، برای ترک محل زندگی خود و مهاجرت به منطقه "شوری" در جنوب نینوا تحت فشار قرار داده است.

هشدار در باره وقوع فاجعه انسانی در عراق
از سوی دیگر منابع آگاه عراقی درباره وقوع فاجعه انسانی به دلیل آواره شدن شهروندان در بیابان ها، هشدار دادند.

"داعش" اهالی جنوب موصل را به منظور جلوگیری از پیوستن به نیروهای امنیتی به مرکز شهر برده و تهدید کرده است هر کسی که سرپیچی کند کشته خواهد شد.

بازپس گیری القیاره مقدمه آزادسازی موصل
گزارش های رسیده ازعراق همچنین حاکی است که پس از آزادسازی کامل القیاره، نیروهای مشترک عراقی همچنان به پیشروی به سمت مناطق تحت اشغال داعش می دهند.
نیروهای عراقی با بازپس گیری منطقه استراتژیک القیاره، فاز بعدی پیشروی های خود را برای آزادسازی موصل ادامه می دهند.
مقامات محلی گفتند نیروهای امنیتی عراق شروع به پاکسازی منطقه و جمع آوری بمب ها و مین هایی کرده اند که تروریست های داعش قبل از فرار از شهر به سمت موصل، کار گذاشته اند.

208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها