حزب الله: رؤیای عربستان در داریا دفن شد

حزب الله: رؤیای عربستان در داریا دفن شد
يکشنبه 7 شهريور 1395 - 17:19

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان اهمیت سیطرۀ ارتش سوریه بر شهر داریا را که دیروز (شنبه) با خروج عناصر مسلح از این شهر محقق شد، تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نبیل قاووق، نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، گفت: «آزادی شهر داریا پایان رؤیای عربستان برای سرنگونی نظام سوریه و دلیلی روشن برای پیروزی ارتش سوریه و شکست تکفیری‌ هاست. این یک دستاورد استراتژیک، سرنوشت ساز و تاریخی است و نه تنها تأثیری عمیق در روند مبارزه با تکفیری‌ها خواهد داشت بلکه در ترسیم آینده سوریه نقش خواهد داشت ».
قاووق که در مراسم افتتاحیه مجتمع فرهنگی اهل بیت (علیهم السلام) در روستای یانوح در جنوب لبنان سخن می گفت، دربارۀ وضع داخلی لبنان نیز تأکید کرد: «لبنانی‌ها باید در این مرحله خطرناک وحدت ملی و ثبات داخلی خود را تقویت کنند. دولت لبنان امروز با بحران واقعی و جدی روبروست؛ بحرانی که گذرا نیست؛ بلکه بسیار عمیق است. برخی می‌خواهند واقعیت لبنان را نادیده بگیرند و کشور ما را به سمت پرتگاه بکشانند».
او، همچنین، هشدار داد که لبنان به دلیل وتوی عربستان سعودی در برابر نامزدی فردی مردمی و قوی برای ریاست جمهوری این کشور، با یک بحران واقعی و جدی روبرو است و مردم لبنان امروز بهای سنگینی در نتیجه دخالت های عربستان می پردازند.
نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به سالروز مفقود شدن امام موسی صدر نیز خاطرنشان کرد: «وطن ما، لبنان، و مقاومت اسلامی امروز این امام بزرگ را که همچنان در قلب و دل ما جای دارد، در میان خود نمی بیند. بزرگترین هدف ایشان که اکنون تجلی یافته است، شکست اسرائیل بود. روحیه و افکار امام موسی صدر درباره ائتلاف استراتژیک میان حزب الله و جنبش امل نیز اکنون با حکمت، شجاعت و تدبیر نبیه بری (رییس مجلس لبنان و دبیرکل جنبش امل) و سید حسن نصرالله (دبیرکل حزب الله لبنان) متجلی شده است».

220
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها