فیلم؛ لحظۀ آزادسازی آخرین مقر داعش در خالدیه

دوشنبه 8 شهريور 1395 - 21:29

العالم - "سومریه نیوز" نخستین لحظات عملیات آزادسازی منطقه "بوکنعان" در جزیره خالدیه از دست تروریست های داعش را به تصویر کشید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سومریه نیوز" در اقدامی متفاوت، نخستین لحظات عملیات آزادسازی منطقه بوکنعان، آخرین پایگاه تروریست های داعش در جزیره خالدیه را به تصویر کشید.

ساختار جغرافیایی این منطقه، شبکه تونل های زیرزمینی و نیز عناصر خاص تروریستی که از کشورهای مختلف به عراق آمده و در این منطقه مستقر شده بودند، از جمله عوامل دشوار کننده این نبرد بود که باعث شد عملیات آزادسازی این منطقه نزدیک به یک ماه به تاخیر بیفتد.

"شاکر جودت" فرمانده پلیس بوکنعان در این خصوص گفت: تروریست‌های داعش از سراسر جهان با تابعیت های عربی و غیرعربی  در این مکان مستقر شده بودند و امروز به مسئول دستگاه اطلاعات منطقه دستور داده شد که چهره این تروریست ها را به تصویر بکشد، زیرا سرکرده تروریست ها قبل از فرار دستور داده بود که سر کشته شدگان داعشی را قطع یا اجساد آنها را در آب بیندازند، اما تروریست ها به علت شدت درگیری ها و تلاش برای فرار هرچه سریعتر، موفق به اجرای این امر نشدند.

"هادی العامری" دبیرکل سازمان بدر در این خصوص گفت: چنین پیروزی بزرگی در هیچ یک از جنگ های مشابه محقق نشد، زیرا در آزادسازی بوکنعان بیش از هزار تروریست کشته شدند و همه به این امر اذعان می کنند، اجساد تروریست های کشته شده تمام منطقه را فراگرفته است.

برخی فرماندهان نیروهای مردمی عراق، عملیات الجزیره را انتقام خون شهدای کراده توصیف و آزادسازی این منطقه را بویژه با توجه به کشته شدن اغلب سرکرده های داعش در جنگ جزیره خالدیه،  پایان کار این گروهک تروریستی در عراق می دانند.

اطلاعات به دست آمده در منطقه بوکنعان بیانگر تدارک داعش برای اجرای عملیات در آینده و نیز نام مهم‌ترین سرکرده های داعشی است که از زندان ابوغریب فرار کرده اند؛ همچنین اطلاعات مهمی در این منطقه درباره برنامه های آینده گروهک داعش در عراق به دست آمده است.

 201 - 213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها