عراقی‌ها دربارۀ تغییر سفیر سعودی چه می‌گویند؟+ ویدیو

سه شنبه 9 شهريور 1395 - 17:01

عراق (العالم) – مردم عراق از درخواست وزارت امور خارجه این کشور برای تغییر "ثامر السبهان" و معرفی فرد جدیدی به عنوان سفیر عربستان در بغداد استقبال کردند.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از بغداد گزارش داد، عراقی ها می گویند رفتار و سخنان السبهان سفیر نامطلبوب عربستان سعودی در عراق، خارج از عرف و آداب دیپلماتیک و حیطه وظایف سفیر بوده است، چون در امور داخلی عراق مداخله کرده و کوشیده از اختیاراتش برای ایجاد فتنه طایفه ای در میان مردم استفاده کند.
اهالی بغداد با ابراز خشم از نقض قوانین عراق از سوی السبهان می گویند که رفتارهای وی ناقض حاکمیت کشورشان و برخلاف موازین دیپلماتیک است.
یک شهروند عراقی به خبرنگار العالم گفت: السبهان اهداف سیاسی خاصی در عراق دنبال می کرد، و می خواست آن را اجرا کند.
دیگر شهروند عراقی خاطرنشان کرد: سفیر عربستان به شکلی بسیار زشت در امور سیاسی و داخلی عراق دخالت می کرد، و این رفتار وی برای مردم غیر قابل تحمل بود.   
عده ای نیز معتقدند، السبهان با سخنان و همچنین مطالبی که در شبکه های اجتماعی می نویسد؛ از مسئولیت های دیپلماتیک خود عدول و در امور داخلی عراق دخالت کرده و حتی برای ایجاد فتنه های طایفه ای و مذهبی میان مردم عراق به شیوه های مختلف می کوشید.
یک شهروند عراقی به خبرنگار العالم گفت: سفیر عربستان سعودی تبدیل به یک دلال شده و نه سفیر کشوری که برای خود احترام قائل باشد؛ چه معنی می دهد که وی با بازدید از زندان ها به برافروختن آتش فتنه طایفه ای در میان مردم عراق مبادرت کند.
وی خطاب به السبهان خاطرنشان کرد: به عنوان سفیر عربستان در عراق، باید به کشورت خدمت کنی؛ پس باید رفتاری دیپلماتیک داشته باشی. 
وزارت امور خارجه عراق از همتای سعودی خود خواسته است که السبهان را به خاطر رفتارها و اظهارات غیردیپلماتیک و دخالت در امور این کشور، تغییر دهد. 
با وجود هشدار وزارت امور خارجه عراق به السبهان درباره خودداری ار نقض حاکمیت عراق، اما وی همچنان اصرار دارد به عنوان سفیر عربستان، خارج از عرف موازین دیپلماتیک بین المللی رفتار کند.
206 ـ 211

پربیننده ترین خبرها