حفاری خطرناک صهیونیستها زیر مسجد الاقصی +ویدیو

سه شنبه 9 شهريور 1395 - 20:27

فلسطین(العالم) – رژیم صهیونیستی در کنار ادامۀ حفاری زیر مسجد الاقصی، تکمیل دیوار حائل و توسعه نژادپرستانه شهرک های صهیونیست نشین را در مناطق "شعفاط" و "رأس خمیس" شهر "قدس اشغالی" آغاز کرده است.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از قدس اشغالی گزارش داد، حفاری های مستمر در زیر مسجد مبارک الاقصی و اطراف آن باعث ایجاد شکاف و حتی ریزش خانه های فلسطینیان ساکن شهرک "سلوان" در شهر قدس شده است.
به گفته خبرنگار شبکه العالم، ایجاد شکاف یا ریزش دهها خانه اهالی قدس اشغالی به خاطر زلزله یا بلایای طبیعی نیست، بلکه به خاطر تونل هایی است که رژیم صهیونیستی یا جمعیت های صهیونیستی در زیر سلوان و مسجد الاقصی برای به اصطلاح ساخت معبد ادعایی هیکل حفر می کنند.   
"جواد صیام" مدیر مرکز اطلاعات "وادی حلوه" به خبرنگار العالم گفت که دیوارهای خانه های زیادی به خاطر حفاری تونل دچار شکاف و خسارت شده اند.
5 تونل در زیر محله سلوان در وادی حلوه از باب المغاربه تا مسجد الاقصی حفر شده که به یک شهرک گردشگری ختم می شود که رژیم صهیونیستی از هنگام اشغال قدس در سال 1967 بر روی آن کار می کند، این تونلها به غیر از آنهایی است که در زیر محله های بخش قدیمی قدس تا شهرک تلمودی در زیر مسجد الاقصی امتداد دارد.  
"جمال جمعه" هماهنگ کننده کمپین مردمی مقاومت در برابر دیوار حائل و شهرک سازی در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت: این تونل ها وسیله ای برای سیطره بر شهر و اخراج فلسطینیان از اماکن سکونتشان است، به همین دلیل آنچه صهیونیست ها انجام می دهند بخشی از روند پاکسازی نژادی است که رژیم صهیونیستی سرگرم انجام آن است.
خانه های اهالی قدس در اطراف مسجد الاقصی با توجه به ادامه حفاری شبانه روزی در زیر آن -به ویژه تونل های وادی حلوه تا زیر مسجد الاقصی- در معرض تخریب و ویران شدن بر سر صاحبانش قرار دارد. 
206 ـ 211

پربیننده ترین خبرها