هرکجا ویرانی است، پای ابوظبی در میان است!

هرکجا ویرانی است، پای ابوظبی در میان است!
چهارشنبه 10 شهريور 1395 - 14:14

با توجه به تصاویر منتشر شده از عامل انتحاری انفجار در یک مرکز آموزشی در شهر عدن یمن، فعالان تأکید دارند که امارات در این ماجرا دست دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم به نقل از سایت وطن، این انفجار دوشنبه گذشته به وسیله خودروی بمبگذاری شده در مرکز آموزش عناصر و مزدوران وابسته به عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری) انجام شد و بر اثر آن 71 نفر کشته شدند.
کاربران شبکه‌های اجتماعی عکسی را از تروریستی به نام "احمد سیف" به عنوان عامل این حمله، در کنار "هانی بن بریک" مسؤول گروهک "لواء الحزم" در عدن منشتر کردند.

عکس عامل حمله انتحاری عدن در کنار بن بریک

زمان و مکان این عکس مشخص نیست، با این حال همه معتقدند که "هانی بن بریک" مزدور امارات در عدن می‌باشد.
بن بریک مسؤول بازداشت فرماندهان گروه‌های تعز وابسته حزب الاصلاح یمن (نزدیک به اخوان) است. این فرماندهان در اواخر ژوئیه هنگام ورود به عدن بازداشت شدند، که در پی این اقدام اوضاع عدن بحرانی شد.
گروهک "لواء الحزم" که بن بریک فرماندهی آن را برعهده دارد، مسؤول اخراج اهالی شمالی یمن از عدن می‌باشد.
بن بریک در واکنش به انفجار اخیردر عدن در صفحۀ تویتر خود نوشته است: "هر روز در عدن یک دستاورد امنیتی روی می‌دهد، و قلم‌های مسموم همچنان لال هستند، اگر عملیاتی علیه خوارج صورت بگیرد، خواستار تغییر استاندار و مسؤول امور امنیتی خواهند شد، از اینجا می‌فهمیم چه کسی از آن (انفجار) سود می‌برد."

عامل حملۀ انتحاری در عدن که داعش مسؤولیت آن را برعهده گرفت

جریان سلفی‌ها در یمن، حدود یک سال قبل با اعلام برائت از فرماندۀ گروهک "لواء الحزم"، تأکید کرد که بن بریک فرماندۀ این گروهک هرکسی را که از او پیروی کند، به پرتگاه خواهد کشاند.
در بیانیۀ علمای سلفی یمن -که "شیخ محمد الامام" مدیر مرکز "الحدیث" در شهر معبر در ذمار، و از اساتید سابق بن بریک آن را امضا کرده- آمده است: هانی بن بریک به دنبال فتنه انگیزی و ایجاد تفرقه بین اهل سنت است.

پربیننده ترین خبرها