اهداف سفر شورای سیاسی یمن به عراق

اهداف سفر شورای سیاسی یمن به عراق
چهارشنبه 10 شهريور 1395 - 22:09

العالم - یکی ازاعضای هیات اعزامی یمن به عراق تاکید کرد که یکی از اهداف مهم این سفر درخواست از عراقی ها برای به رسمیت شناختن شورای سیاسی حاکم بریمن است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یحیی بدرالدین الحوثی برادرعبدالملک الحوثی با تشریح اهداف سفراین هیات گفت: شورای سیاسی یمن با اقتدار و موفقیت تشکیل شد و درآینده بسیاری از مشکلات کشور را حل می کند، ما از برادران خود در عراق خواستیم تا این شورا را به رسمیت بشناسند.

یحیی تصریح کرد: همچنین به عراق سفر کردیم تا در وهله اول به زیارت ائمه اطهار (ع) بشتابیم که بر گردن همه ما حق دارند.

وی افزود: هیات برای زیارت ضریح امام حسین (ع) به کربلا سفر کرد. شهید مظلومی که الگوی بصیرت یافتگان و روشنی بخش راه ما در رویارویی با تجاوزکاران است.

وی ادامه داد: ما در راه حق به شدت مورد ظلم و ستم قرار گرفته ایم.معتقدیم که حضورمان در عراق فرصت مناسبی برای زیارت ضریح امام حسین و امام علی (علیهما السلام) است.

وی سفر اعضای شورای سیاسی یمن به عراق را ثمربخش توصیف کرد و از دولت و ملت عراق بخاطر حمایت های معنوی شان از ملت یمن تشکر و قدردانی کرد.

هیات انصارالله چند روز پس از تشکیل این شورا و تصویب آن در مجلس نمایندگان سفر منطقه‎ای خود را آغاز کردند و یکشنبه شب گذشته وارد بغداد شدند و علاوه بر عراق قرار است به سوریه و لبنان و ایران نیز سفر کنند تا تأیید این کشورها در خصوص شورای سیاسی تشکیل شده از سوی انصار الله و کنگره مردمی را جلب کند.

پس از شکست مذاکرات کویت، انصارالله و حزب کنگره خلق یمن به ریاست علی عبدالله صالح با یکدیگر ائتلاف سیاسی کردند که در نتیجه این ائتلاف یک "شورای عالی سیاسی" متشکل از 10 نفر از اعضای دو حزب تشکیل شد و به تصویب مجلس نمایندگان رسید.

ریاست شورای عالی سیاسی دوره‎ای است و اکنون در دست انصارالله است که هیات انصارالله با آغاز سفر منطقه ای به کشورهای عراق، لبنان و ایران به دنبال آن است که این شورا را معرفی کنند و به آن مشروعیت ببخشد و در واقع تائیدیه کشورهای منطقه را به دست بیاورد.

هیات انصارالله که اکنون در عراق به سر می برد با آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق و تنی چند از مسئولان سیاسی این کشور دیدار کردند.

در عراق برخی از طیف‎های سیاسی عراق نیز با هیات انصارالله دیدار کردند و در آن خواستار استرداد بعثی‎هایی شدند که در پی حمله آمریکا به عراق در دوره صدام، با هماهنگی علی عبدالله صالح رئیس اسبق یمن به بهانه آموزش نیروهای نظامی یمن به این کشور سفر کردند.

انصارالله هم قول مساعدت در این زمنیه را داده است هرچند عمل کردن به آن شاید با توجه به ائتلافی که بین علی عبدالله صالح و انصارالله وجود دارد، سخت باشد.

209-9  

پربیننده ترین خبرها