پاسخ ایران به سخنان نابجای عادل جبیر

پاسخ ایران به سخنان نابجای عادل جبیر
چهارشنبه 10 شهريور 1395 - 22:26

سخنگوی وزیر امور خارجه گفت: مقامات کشور عربستان بهتر است به جای فریادهای عاجزانه و تکرار ادعاهای نخ نما شده علیه دیگران، به فکر اصلاح روش های خود باشند.

به گزارش ایرنا پایگاه خبری شبکه العالم، از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‏ ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی درباره سخنان نابجای اخیر عادل الجبیر وزیر امور خارجه سعودی در پکن، اظهار داشت: مقام های کشور عربستان که به دلیل خطاهای فاحش استراتژیک، خود را در منجلاب خونین تروریسم و کشتار کودکان و زنان بیگناه در یمن و سوریه و عراق گرفتار کرده اند، بهتر است به جای فریادهای عاجزانه و تکرار ادعاهای نخ نما شده علیه دیگران، به فکر اصلاح روش های خود باشند.

وی افزود: علی رغم تلاش مستمر این کشور برای سرپوش نهادن بر واقعیت هایی همچون دست داشتن در وحشتناک ترین عملیات های تروریستی جهان تا کودک کشی در یمن با استفاده از دلارهای نفتی، امروز جهانیان بخوبی دریافته اند که منشأ این آتش افروزی ها رژیم سعودی و آئین جعلی وهابیت است که عنصر پایه ای حیات سیاسی این کشور است.

قاسمی تأکید کرد: سران عربستان سعودی باید سرنوشت فتنه جویان بین المللی همچون صدام را که به خیال همیشگی بودن حمایتهای برخی کشورهای قدرتمند، اصرار به کوبیدن بر طبل نزاع و خونریزی داشتند، همواره پیش چشمان خود ببینند.

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان امروز(چهارشنبه) بار دیگر اتهام های نخ نمای خود علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد عربستان اجازه نخواهد داد حوثی‌های تحت حمایت ایران [انصارالله] بر یمن چیره شوند.

وزیر خارجه عربستان که به همراه «محمد بن سلمان» جانشین ولی‌عهد و وزیر دفاع این کشور به چین سفر کرده در نشست خبری که در پکن داشت ایران را به ترویج بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد.

الجبیر که کشورش جنگ نابرابری علیه مردم یمن آغاز کرده و جنایت‌های جنگی بی‌شماری را در این کشور رقم زده مدعی شده ریاض اجازه نمی‌دهد انصار الله سلطه را در یمن به دست بگیرند.

9

پربیننده ترین خبرها