کلینتون و ترامپ منفورترین نامزدها در تاریخ انتخابات آمریکا!

کلینتون و ترامپ منفورترین نامزدها در تاریخ انتخابات آمریکا!
پنج‌شنبه 11 شهريور 1395 - 08:54

نظرسنجی جدیدی که به تازگی در آمریکا منتشر شد نشان می‌دهد که محبوبیت هیلاری کلینتون به طور بی سابقه‌ای کاهش یافته است؛ و این بدان معناست که شهروندان آمریکایی از وی هم به اندازه "دونالد ترامب" بیزارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق نظرسنجیهای "واشنگتن پست" و "ای بی سی نیوز" هیلاری کلینتون، نامزد دموکراتها 59 درصد از آرای مخالفان را از آن خود کرده است در حالی رقیب جمهوریخواه وی، دونالد ترامب، 60 درصد از این آرا را به دست آورده است، با این حال کلینتون در مجموع نظرسنجی های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است در نوامبر 2016 (آبان امسال) برگزار شود، همچنان پیشرو است.
کلینتون و ترامب منفورترین نامزد های انتخابات در میان مردم در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری امریکا هستند. قبل از این دو، جرج دبلیو بوش در انتخابات 1992 ریاست جمهوری امریکا طبق نظر 53 درصد از پرسش شوندگان، منفورترین نامزد در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری امریکا بود.
محبوبیت کلینتون برای مدت کوتاهی افزایش یافته و به 48 درصد رسیده بود، اما افشای ایمیلهای وی در زمان تصدی وزارت خارجه امریکا و نیز افشای روابط وی با "مؤسسه کلینتون" که ترامب آن را پیوسته به فساد متهم می کند، تأثیر معکوسی بر روند افزایش محبوبیت وی داشت.
البته طبق میانگین نظرسنجی هایی که مؤسسه "ریل کلیر پولتیکس" تهیه کرده است، 68 روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا، هیلاری کلینتون با برخورداری از محبوبیت 42 درصدی و با 5 درصد بیشتر از رقیب جمهوریخواهش، همچنان پیشتاز است.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها