آخرین تحولات حمص از زبان استاندار

آخرین تحولات حمص از زبان استاندار
پنج‌شنبه 11 شهريور 1395 - 14:55

حمص (العالم) ـ استاندار حمص تاکید کرد : محله الوعر آخرین محله ای است که با بیرون رفتن عناصر مسلح از آن شهر حمص امنیت خود را بازخواهد یافت و از گروه های مسلح پاکسازی خواهد شد و این موضوع بر مناطق واقع در شمال سوریه تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

طلال البرازی در مصاحبه با شبکۀ خبری العالم گفت: در چارچوب ادامه تلاش های صلح آمیز شکل گرفته از سال 2014 در بخش قدیمی شهر حمص موضوع توافق در محله الوعر از مسائل مورد توجه و اهتمام دولت سوریه بود که باعث بازگشت امنیت و ثبات و زندگی عادی به 9 محله این شهر شد.

وی تأکید کرد: منطقه الوعر هنوز خارج از این چارچوب است، زیرا گروه های مسلحی در این منطقه مستقر هستند که به دلیل وابستگی های مختلف آنان به داخل و خارج، اجرای این توافق را برای مدتی طولانی به تأخیر انداخته‌اند.
البرازی افزود: توافق مزبور ظرف چند ماه گذشته دربردارنده چند مرحله است، که نخستین مرحلۀ آن شامل برقراری آتش بس و ورود مواد غذایی و بهداشتی ضروری مورد نیاز ساکنان محله الوعر است. 
البرازی توضیح داد: برخی از نهادهای آموزشی و خدمات رسانی این محله فعال شده اند، اما این توافق همان گونه که گفتم به دلیل تعدد مراجع گروه های مسلح به مرحله سوم خود نرسید.
البرازی همچنین اظهار داشت: شهر حمص از 36 محله تشکیل شده است . 35 محله هم اکنون زیر نظر دولت و نیروهای نظامی و امنیتی قرار گرفته اند و فعالیت های اقتصادی و اجتماعی و انسانی در آنها به طور عادی جریان دارد و زندگی تا اندازه زیادی جریان طبیعی خود را باز یافته است.
وی خاطرنشان کرد: عملیات بازگشت مهاجران به بسیاری از محله ها و بازسازی و ازسرگیری خدمات رسانی های عمومی به بسیاری از مناطق مسکونی آغاز شده است و محله الوعر واقع در حومه غربی شهر حمص در واقع تنها محله ای است که عناصر مسلح در آن حضور دارند.
209

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها