چرا آکادمی عربستان در آلمان تعطیل شد؟

چرا آکادمی عربستان در آلمان تعطیل شد؟
پنج‌شنبه 11 شهريور 1395 - 21:37

درپی افزایش حملات تروریستی در اروپا و نشانه روی انگشت اتهام به سمت عربستان به خاطر ترویج تفکرات افراطی و تکفیری، مقامات سعودی مجبور شدند تا دو آکادمی خود در آلمان را تعطیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عربستان سعودی اعلام کرد: آکادمی ملک فهد در شهر بن آلمان را از ابتدای سال میلادی آینده تعطیل و ساخت آکادمی مشابهی در برلین را متوقف خواهد کرد.

سفارت عربستان سعودی در برلین با صدور بیانیه ای هدف از این اقدام را "بخشی از تلاش های این کشور در راستای ارائه بهترین خدمات آموزشی به شهروندانش" دانست.

این سفارتخانه برای توجیه اقدام خود افزود: "آلمان دارای بهترین نظام آموزشی در دنیا است و از این رو، عربستان نیازی به داشتن آکادمی در این کشور احساس نمی کند."

در آکادمی عربستان در شهر بن که در سال 2000 میلادی تأسیس شد، رشته های زبان عربی و علوم دینی تدریس می شود و 30 مدرس از نظام آموزشی عربستان در آن تدریس می کنند و در حال حاضر 150 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

در همین حال، سایت آلمانی "دویچه وله" در گزارشی این سوال را مطرح کرد که آیا تصمیم عربستان برای تعطیلی آکادمی خود در شهر بن در راستای جلوگیری از ورود افراطی گری به جامعه آلمان است؟ 

در این گزارش آمده است: عربستان همچنین از تصمیم خود برای ساخت یک آکادمی دیگر در شهر برلین منصرف شده است.

دویچه وله افزود: به دنبال مطرح شدن نام عربستان پس از هر اقدام تروریستی در کشورهای مختلف، مقامات ریاض تلاش می کنند تا وجهه خودشان را در جهان و به ویژه اروپا و آلمان بهبود بخشند.

دویچه وله "آکادمی ملک فهد" را جنجالی دانست و نوشت: عربستان از راه اندازی دومین آکادمی خود نیز که مراحل ساخت آن در برلین تقریبا به پایان رسیده، صرف نظر کرده است.

216-6

پربیننده ترین خبرها