چگونه ترور رهبران داعش می‌تواند تروریسم را افزایش دهد؟

چگونه ترور رهبران داعش می‌تواند تروریسم را افزایش دهد؟
جمعه 12 شهريور 1395 - 12:14

در حالی که پس از کشته شدن ابو محمد العدنانی، رهبر برجسته و سخنگوی داعش، گمانه زنی ها از احتمال تضعیف این گروه حکایت دارد، روزنامۀ نیویورک تایمز نوشت این مسأله، از زاویه ای دیگر، می تواند عامل تقویت حملات تروریستی داعش باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با اشاره به اینکه مرگ ابو محمد العدنانی، یکی از سرکرده های گروه تروریستی داعشو سخنگوی آن، طبیعتا باید به تضعیف داعش منجر شود اما با این حال، این گروه های تروریستی با وجود کشته شدن سرکرده های خود، همچنان مناطق مختلفی از سوریه و عراق را در سیطره خود دارند.

اما نکتۀ مهم تر دربارۀ ترور رهبران داعش اینست که "حتی کشته شدن سران آنان انگیزه ای قوی برای انتقام گیری و اشغال مناطق بیشتر به آن ها می دهد".
این روزنامه با تأکید بر اینکه ائتلاف بین المللی و نیروهای خارجی که با گروه تروریستی داعش می جنگند از تاکتیک ترور سرکرده های آن استفاده می کنند، اذعان کرد که البته حمله ائتلاف مبارزه با تروریسم به سرکرده های تروریسم و حذف آنها چیزی را عوض نمی کند و حتی این تاکتیک یک تاکتیک کاملا پیش پا افتاده است که دولت ها معمولا برای کاهش خطر حمله های تروریستی به کشورشان از آن استفاده می کنند و روشن است که چنین تاکتیکی نمی تواند مانع حمله تروریست ها به شهروندانی شود که از نظر جغرافیایی در نزدیک محل استقرار تروریست ها هستند.
این روزنامه تأکید می کند که این تاکتیک، خود گواه روشنی است بر اینکه تا وقتی که حذف سرکرده های تروریسم برای سیاستمداران امریکا قابل بهره برداری سیاسی باشد، این کشور اهمیتی به تعداد قربانیان تروریسم که در حمل های انتقام جویانه تروریست ها کشته می شوند، نمی دهد.

208 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها