نماینده کویتی آل سعود را رسوا کرد

نماینده کویتی آل سعود را رسوا کرد
شنبه 13 شهريور 1395 - 13:10

نماینده مجلس امت کویت با اشاره به اقدام حکومت های بحرین و عربستان در سلب حداقل حقوق ملت‌های خود و آتش افروزی آل‌سعود در سوریه تاکید کرد که نخست وزیر بحرین را در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو بازخواست خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالحمید دشتی نماینده مجلس امت کویت در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "اللؤلؤه" بحرین در اشاره به امکانات زیاد آل‌سعود و آل خلیفه گفت: امکانات و توان من کم می‌باشد، و درست است که آنها همۀ امکانات را در اختیار دارند؛ اما آنها در جبهۀ باطل می‌باشند.
وی با بیان اینکه از مستضعفان حمایت خواهد کرد، افزود: سلاح من همان استفاده از همۀ سازوکارهای بین المللی برای مقابله با اقدامات بیهودۀ (حکومت های آل سعود و آل خلیفه) است و موفق خواهیم شد.
دشتی تاکید کرد: حکومت بحرین برای اقدام علیه ملت خود از عربستان کمک می‌گیرد، اما این امر فایده‌ای نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد که نخست وزیر بحرین را در شورای حقوق بشر در ژنو بازخواست خواهد کرد.
دشتی ابراز امیدواری کرد که عربستان را از شورای حقوق بشر اخراج  و عضویتش را لغو کنند، زیرا "ملت عربستان از دهها سال پیش به حداقل حقوق خود دست نیافته است و ساده ترین آن حقوق زنان است."
دشتی افزود: "ما منتظر اخراج عربستان از سازمان ملل و یا مجرم دانستن این کشور هستیم، زیرا عربستان کشوری است که تفکر افراطی را گسترش می‌دهد، و در زمین فساد می کند".
دشتی این سوال را مطرح کرد که شهید شیخ نمر با این سرنوشت مواجه شد زیرا دیدگاهش را بیان داشت. دهها هزار نفر نیز پیش از وی همچنان به علت دیدگاهایشان در زندان به سرمی برند.
دشتی دراشاره به تعرض و تعدی عربستان به دیگر کشورهای عربی گفت: عربستان می خواهد حاکمیت خود را بر این جوامع اعمال کند تا آنها مثل خودش عقب مانده باشند. آنها حتی بر ثروت‌های سلطه یافتند و در سرزمین ما پیشروی کردند.
دشتی عربستان را مسئول ویرانی سوریه از طریق حمایت از تروریست ها دانست و افزود: عربستان و کسانی که به این کشور در غرق کردن ملت سوریه کمک کردند، مسئول رویدادهای کنونی در سوریه هستند.
به گفته دشتی، درخواست دولت کویت برای بازداشت وی بنا به شکایت عربستان و بحرین بوده است.
وی تصریح کرد: توافقنامه های پلیس بین الملل (اینترپل) تعرض به فعالان حقوق بشری و پارلمانی را نمی پذیرد و از این رو، اینترپل هم اکنون درنگ کرده است و از این سازمان و کشورهای مترقی جهان می خواهیم که در دام شکایت عربستان و بحرین نیفتند.
دشتی گفت که برای برملا کردن ماهیت آل سعود و آل خلیفه در محافل بین المللی حضور خواهد یافت.
وی همچنین شماری از نمایندگان مجلس امت کویت را خدمتگذار عربستان دانست و گفت: آنها مجریان مقاصد عربستان هستند.
6

پربیننده ترین خبرها