داعش پروژه آبرسانی الرطبه در عراق را منفجر کرد

داعش پروژه آبرسانی الرطبه در عراق را منفجر کرد
شنبه 13 شهريور 1395 - 16:27

العالم ـ یکی از فرماندهان عملیات الانبار، امروز(شنبه)، تاکید کرد که داعش پروژه آبرسانی شهر الرطبه در عراق را منفجر و آب را به طور کامل از این شهر قطع کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرهنگ ولید الدلیمی اظهار داشت: عناصر داعش در داخل چاه های آب در 20 کیلومتری شرق رطبه در استان الانبار بمب هایی قرار دادند؛ این چاه ها منبع اصلی آب آشامیدنی در رطبه به شمار می آمدند.

این فرمانده عملیات الانبار افزود: گروه تروریستی داعش با قرار دادن این بمبها، پروژه آبرسانی را به طورکامل منفجر کردند که به تخریب پروژه و قطع آب از اهالی شهر انجامید.

شهر رطبه در نیمه سال2014 تحت سیطره داعش درآمد، اما چهار ماه پیش، نیروهای عراقی به کمک عشایر موفق به بازپس گیری آن شدند.

داعش در صدد حمله به شهر حدیثه است

الدلیمی درباره تحرکات گروه تروریستی داعش گفت: داعش با گردآوری نیروهای خود در صدد آن است تا  شهر حدیثه واقع در 160 کیلومتری غرب رمادی را از سمت غرب و شرق آن مورد حمله قرار دهد.

وی گفت: مبارزان عشایر و نیروهای امنیتی برای مقابله با هرگونه حمله و یا پیشروی از سوی داعش به سمت شهر حدیثه در جایگاه خود مستقر شدند. جنگنده های ارتش عراق نیز با بمباران برخی از مواضع داعش، شماری از تروریستها را به هلاکت رساندند و برخی از خودروهای آنها را منهدم کردند.

گفتنی است از چندین ماه پیش تاکنون نیروهای عراقی، عناصر مسلح داعش در استان الانبار را هدف حملات خود قرار می دهند و تاکنون توانستند مناطق گسترده ای از این استان از جمله الرمادی، جزیره خالدیه و نیز فلوجه، بزرگترین شهر استان الانبار را بازپس گیرند.

210-9

پربیننده ترین خبرها