واتیکان قدیس معرفی می کند

واتیکان قدیس معرفی می کند
شنبه 13 شهريور 1395 - 18:33

العالم ـ مقام های واتیکان قصد دارند، فردا، مادر ترزا را به عنوان قدیس معرفی کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، واتیکان برای قدیس شناختن مادر ترزا که به نماد جهانی کمک به فقرا تبدیل شده است، آماده است و احتمال می رود که 12 نفر از رؤسای کشورها و هزاران نفر در میدان پطرس قدیس در مراسم معرفی قدیس جدید حضور یابند.

برای تامین امنیت برگزاری این مراسم 3 هزار پلیس و نیروی امنیتی آماده شده اند.

مادر ترزا در سال 1979 جایزه صلح نوبل دریافت کرد، پاپ یوحنا پولس دوم در مراسم تبرک مادر ترزا در سال 2003 در رُم که 300 هزار نفر در آن حضور داشتند، گفت: این زن کوتاه قد و خیرخواه و خستگی ناپذیر در قبال بشریت را گرامی بداریم.

اما کلیسا به سرعت روند تبرک مادر ترزا اعتراض کرد؛ از این رو پاپ پندیکتوس شانزدهم از سرعت این تدابیر کاست؛ اما پاپ فرانسیس بار دیگر این پرونده را مطرح و به آن سرعت بخشید؛ زیرا مادر ترزا را الگوی خود در خدمت به فقرا می دانست.

برای قدیس شناختن یک فرد باید دو معجزه برای وی اثبات گردد که یکی برای تبرک و دیگری برای قداست است. تبرک یک مرحله پیش از تقدیس است. 

در سال 1998 مادر ترزا یک زن هندی مبتلا به سرطان را شفا داد و در سال 2008 نیز یک برزیلی که گرفتار تومورهای سرطانی مغز بود، شفا یافت.

مادر ترزا در سال 1910 در یک خانواده آلبانی به دنیا آمد، و در 18 سالگی وارد دیر شد و سپس برای آموزش به کالکوتا منتقل شد.

وی در سال 1950 مجمع "ماموران امور خیریه" را تاسیس کرد که امروزه 5 هزار راهبه برای کمک به تهیدستان عضو آن هستند و زندگی کاملا زاهدانه اختیار کردند. 

مادر ترزا که نام اصلی او اگنس گونجا بویاجیو بوده است، در سال 1997 در سن 87 سالگی درگذشت.

210-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها