تبلیغات سعودی برای سرپوش گذاشتن بر فاجعه منا+ عکس

تبلیغات سعودی برای سرپوش گذاشتن بر فاجعه منا+ عکس
شنبه 13 شهريور 1395 - 19:56

مقام های سعودی که پس از گذشت یک سال از فاجعه منا هنوز برای تشکیل کمیته حقیقت یاب در این خصوص اقدام نکرده اند، اینک برای سرپوش گذاشتن بر این لکه ننگ در اقدامی تبلیغی و نمایشی از اتخاذ تدابیر ویژه برای موسم حج سال جاری سخن به میان می آورند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، مرکز دفاع مدنی عربستان ادعا کرد که ضمن تشکیل تیم مجرب غواصی امداد و نجات آبی برای مقابله با خطرهای جاری شدن سیل، تشکیلاتی برای مشارکت در اجرای طرح سراسری شرایط فوق العاده در موسم حج سال جاری بسیج کرده است.

مرکز دفاع مدنی سعودی اعلام کرده است که این غواصان دوره های آموزشی پیشرفته غواصی را در عربستان، مصر، ایتالیا و پاکستان گذرانده اند.

این مرکز در بیانیه ای که روزنامه های سعودی روز شنبه آن را منتشر کردند ادعا کرد که تیم امداد و نجات آبی متشکل از چند گروه مجهز به همه ابزار امداد و نجات است.

مقام های سعودی که پس از گذشت یک سال هنوز برای پرده برداشتن از حقایق فاجعه منا هیچ اقدامی نکرده اند و به صراحت آماری جعلی و دور از واقعیت از شهدای منا ارائه می کنند، اینک برای سرپوش گذاشتن بر این فاجعه از اتخاذ تدابیر ویژه برای مقابله با خطر جاری شدن سیل در موسم حج سخن به میان می آورند.

براساس شواهد و قرائن به دست آمده سال گذشته سه فاجعه در عربستان رخ داد؛ نخست شهادت هفت هزار زائری بود که  در روز عید قربان، قربانی سوءتدبیر، کوتاهی، بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی دست اندرکاران حج شدند.

فاجعه‌ی دوم عدم رسیدگی به مصدومان و آشفتگی در مدیریت فاجعه بود تا جایی که حتی به مصدومان آب هم نمی دادند ؛ در روز واقعه گروه‌های امدادی عربستان دو ساعت بعد وارد صحنه‌ی عملیات شدند این درحالی است که  آمار قطعی نشان می دهد که حدود ۸۰۰ زائر از کشورهای مختلف توسط امدادگران ایرانی نجات یافتند، این نشان می‌دهد اگر گروه های امدادی عربستان به موقع دست به کار می‌شدند و امکانات ساده‌ی احیا در منطقه وجود داشت، یقینا حدود  ۶۰ درصد از قربانیان امروز زنده بودند.

  

213-9

پربیننده ترین خبرها