آتش افروزی داعش در چاه های نفت عراق مهار شد

آتش افروزی داعش در چاه های نفت عراق مهار شد
يکشنبه 14 شهريور 1395 - 08:55

در حالی که منابع عراقی از مهار آتش سوزی چاه های نفت القیاره خبر می دهند، گروه تروریستی داعش ایستگاه آب و برق شهر رطبه در غرب عراق را منهدم کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، فرمانده عملیات استان نینوا از مهار آتش سوزی در چاه های نفت در حوزۀ نفتی القیاره در جنوب موصل خبر داد.
نجم الجبوری در گفت و گو با خبرگزاری آلمان گفت که تیم های متخصص با کمک نیروهای امنیتی در القیاره موفق شدند آتش را در دو چاه باقی مانده از 12 چاهی که توسط داعش به آتش کشیده شد خاموش کنند.
وی افزود: «گروه مهندسی در حال از بین بردن آثار خسارت هایی است که به خانه ها و خیابان ها وارد آمده تا ساکنان القیاره به زندگی طبیعی بازگردند».
فرماندار شهر الرطبه در 500 کیلومتری غرب بغداد نیز از انفجار دو ایستگاه برق و آب توسط داعش خبر داد.
عماد احمد در گفت و گو با خبرگزاری آلمان گفت عناصر داعش که در اطراف شهر پراکنده اند با نفوذ به ایستگاه آب و برق شهر الرطبه، آن را با بمب هایی با قدرت انفجار بالا منفجر کرده اند.
وی افزود: «این انفجار باعث انهدام کامل این دو ایستگاه شده است و قطع آب و برق تا زمان آزادسازی مناطق تحت سیطرۀ داعش و ترمیم ایستگاه ها ادامه خواهد داشت».
نیروهای نظامی عراقی ماه مه گذشته با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف بین المللی، شهر الرطبه در غرب این کشور را که در امتداد مرزهای سوریه و اردن قرار دارد، آزاد کردند.

202-220-9

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها