ادعای حمله تروریست ها به ارتش سوریه با پهپاد+ویدیو

يکشنبه 14 شهريور 1395 - 09:56

تروریست های فعال در سوریه با انتشار ویدئویی مدعی شدند که نخستین بار از هواپیمای بدون سرنشین برای حمله به نیروهای ارتش استفاده کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، گروهک موسوم به «جند الاقصی» که یکی از شاخه های گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه است، با انتشار ویدیو اعلام کرد که در درگیری های مسلحانه خود با نیروهای  ارتش سوریه در حومۀ شمالی شهر حماه از هواپیمای بدون سرنشین استفاده می کند.
درصورت صحت تصاویر منتشر شده ، این اولین بار است که تروریست های فعال در سوریه از هواپیمای بدون سرنشین برای حمله به نیروهای ارتش سوریه استفاده کرداند.
تروریست ها در اولین حمله هوایی خود به نیروهای دولتی یکی از مواضع ارتش را در منطقه معردس هدف قرار دادند.
این ویدیو نشان می دهد که یک هواپیمای بدون سرنشین چند موشک کوچک به سوی یکی از مواضع نیروهای دولت سوریه در نزدیکی منطقه معردس در حومۀ شمالی شهر حماه در شمال غرب این کشور شلیک می کند.
تروریست ها تاکنون از هواپیماهای بدون سرنشین تنها برای تصویربرداری استفاده می کردند اما اکنون، پس از متحمل شدن تلفات و خسارات سنگینِ ناشی از حملات هوایی ارتش،  به استفاده از این نوع هواپیماها برای هدف قرار دادن مواضع نیروهای ارتش سوریه روی آورده اند.
البته آنگونه که در این تصاویر ویدیو مشخص است، بمب هایی که تروریست ها با استفاده از پهپاد بر روی مواضع ارتش سوریه می اندازند، بسیار ضعیف است و به نظر نمی رسد در شرایط کنونی آسیبی جدی متوجه نیروهای سوری کند.
درهمین حال نوع پهپاد ادعایی تروریست ها و قدرت آن برای حمل سلاح مشخص نیست.

214-220-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها