عربستان مزدوران یمنی را به مرزهای خود آورد

عربستان مزدوران یمنی را به مرزهای خود آورد
يکشنبه 14 شهريور 1395 - 11:19

رژیم سعودی ناچار شده است برای حمایت از مرزهای خود در برابر حملات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، مزدوران یمنی را از جنوب به مرزهای عربستان در شمال یمن منتقل کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم به نقل از"راشا تودی"، رسانه های یمنی گزارش کردند برخی مزدوران وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری فراری یمن، که در استان های جنوبی یمن مستقر هستند، توسط عربستان برای مقابله با نیروهای یمنی به مرزهای یمن و عربستان منتقل شده اند.
یک منبع آگاه وابسته به مزدوران هادی اعلام کرد که حدود 5 هزار فرد مسلح از طریق بندر عدن با یک کشتی متعلق به ائتلاف سعودی به مناطق مرزی منتقل شدند.
این منبع آگاه گفت که این افراد طی چند مرحله به بندر "عصب" در اریتره منتقل شده اند تا در مرحله بعد به منظور گذراندن دوره های آموزش فشرده قبل از انتقال به نقاط مرزی، به پایگاه های مربوط به نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن منتقل شوند.
شایان ذکر است که نیروهای یمنی جنگ را به عمق خاک عربستان منتقل کرده اند. ارتش یمن روز جمعه گذشته با یک فروند موشک بالستیک "برکان 1" عمق خاک عربستان را هدف قرار دادند. آنها روز سه شنبه گذشته نیز فرودگاه "ابها" در "عسیر" را با یک فروند موشک "قاهر - 1" هدف قرار دادند.
خبرگزاری یمنی "سبأ" اعلام کرد که موشک بالستیک "برکان 1"، نوع ارتقا یافته موشک "اسکاد" است که برد آن به بیش از 800 کیلومتر می رسد؛ کلاهک آن 500 کیلوگرم وزن دارد و وزن کل موشک به 8 تن می رسد.
سرتیپ شرف لقمان، سخنگوی ارتش یمن، تأکید کرده بود که عملیات نظامی در جازان، عسیر و نجران در جنوب عربستان تا زمان تحقق تمام اهداف استراتژیک، متوقف نخواهد شد.
وی همچنین بر گسترش دامنه عملیات نظامی تا در هم کوبیدن کامل مواضع دشمن و سیطره کامل ارتش یمن بر تمام پاسگاه های مرزی و پایگاه های نظامی استراتژیکی که حمله به شهرهای یمن از آنجا هدایت می شود، تأکید کرد.

208-220-9

پربیننده ترین خبرها