دستبندهای "اسرائیلی" حج؛ تأیید "اسرائیل" و تکذیب ریاض

دستبندهای
يکشنبه 14 شهريور 1395 - 12:19

سفارت عربستان در قاهره مدعی شد گزارش رادیو "اسرائیل" دربارۀ استفاده از دستبندهای هوشمند ساخت یک شرکت "اسرائیلی" برای کنترل حجاج در موسم حج، دروغ است.

به گزارش پایگاه خبری العالم، سفارت عربستان در قاهره، صحت اخبار منتشر شده در برخی رسانه های مصری به نقل از رادیو اسرائیل مبنی بر قرارداد ریاض با یک شرکت اسرائیلی برای تأمین امنیت حاجیان در موسم حج را تکذیب کرد.
نشریۀ الریاض چاپ عربستان، به نقل از بیانیۀ صادر شده از سفارت عربستان در قاهره بر عدم صحت ادعاهای رادیو اسرائیل در این مورد تأکید کرد.
پایگاه مصری " بوابة الأهرام" روز جمعه به نقل از رادیو اسرائیل نوشت که در پی امضای قرارداد عربستان سعودی با شرکت اسرائیلی "G4S"، حاجیان از زمان ورود به فرودگاه عربستان تا زمان بازگشتن به کشورهایشان با دستبندهای الکترونیکی اسرائیلی کنترل می شوند.
این پایگاه مصری افزود: "دستبندهای الکترونیکی به فناوری GPS مجهز است که می تواند موقعیت مکانی هر حاجی را در هر لحظه توسط دستگاه های اطلاعات امنیتی اسرائیلی مشخص کند و در صورت وقوع هرگونه حادثه، اتاق عملیات اطلاعاتی عربستان مجبور است اطلاعات مورد نیاز را از شرکت اسرائیلی دریافت کند".
"بوابة الأهرام"، خاطرنشان کرد که این شرکت اسرائیلی، مجری چندین پروژه در کشورهای اروپایی است و سرمایه گذاری های چند میلیارد دلاری در آنها دارد.
مقام های سعودی قبلا اعلام کردند که حاجیان برای سهولت شناسایی و امکان ملحق شدن به کاروان های خود در صورت جا ماندن، به دستبندهای الکترونیکی مجهز می شوند.

202-220-9

پربیننده ترین خبرها