دفاع تمام قد پوتین از اسد در نشست سران بریکس

دفاع تمام قد پوتین از اسد در نشست سران بریکس
دوشنبه 15 شهريور 1395 - 15:51

العالم - ولادیمیر پوتین گفت: اوضاع سوریه خطری برای مرزهای جنوبی روسیه به شمار می رود به همین علت به درخواست کمک رئیس جمهوری قانونی آن کشور در مبارزه با سازمان های تروریستی پاسخ مثبت دادیم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رئیس جمهوری روسیه در نشست غیر رسمی سران بریکس (گروه اقتصادی متشکل از کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) که در حاشیه اجلاس گروه بیست در چین برگزار شد، خاطرنشان کرد، خطرات درگیری های احتمالی بین کشورها در حال افزایش است.

تبدیل خاورمیان به پایگاهی برای تروریست ها

وی با اشاره به اینکه بی ثباتی در خاورمیانه، منطقه را به پایگاهی برای تروریست ها تبدیل کرده است، افزود: گسترش نفوذ داعش و دیگر گروههای تروریستی به چالش جدی برای امنیت از جمله کشورهای گروه بریکس و روسیه تبدیل شده است.

رییس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد، اوضاع در سوریه خطری برای مرزهای جنوبی روسیه به شمار می رود به همین علت به درخواست رئیس جمهوری قانونی «باردیگر می خواهم اشاره کنم رئیس جمهوری قانونی آن کشور» برای کمک به او در مبارزه با سازمان های تروریستی پاسخ مثبت دادیم.

پوتین اظهار داشت: حملات نیروی هوایی روسیه در ضربه زدن به پایگاههای تروریست ها و حفظ کشور سوریه کمک کرده است.

نگرانی از اوضاع سازمان تجارت جهانی

رئیس جمهوری روسیه در این نشست غیر رسمی به مسائل دیگر نیز پرداخت و از آنچه که «کاهش اعتبار سازمان تجارت جهانی و تشکیل اتحادیه های منطقه ای بسته به جای آن خواند، ابراز نگرانی کرد».

وی گفت اوضاع سازمان تجارت جهانی بسیار نگران کننده است. این سازمان اعتبار خود را به علت رکود در مذاکرات دوحه از دست می دهد در نتیجه نمی تواند تنها عرصه گفتگوی فراگیر برای تعیین قوانین تجارت جهانی باشد.

204-211-9

پربیننده ترین خبرها