روش جدید مبارزه با تروریستها از زبان یلدریم

روش جدید مبارزه با تروریستها از زبان یلدریم
دوشنبه 15 شهريور 1395 - 16:58

العالم - نخست وزیر ترکیه گفت که این کشور بعد از کودتای ناکام اواسط ژوئیه گذشته، شیوه ای جدید را در زمینه مبارزه با تروریسم درپیش گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " بن علی یلدریم" نخست وزیر ترکیه این سخنان را در جریان سفر به منطقه " جوقورجا " در استان " هکاری" در جنوب شرق ترکیه برای بازدید از مقر فرماندهی لشکر دوم حمایت از مرزها ایراد کرد.

مقر فرماندهی لشگر دوم ناظر برعملیات نظامی  ضد حزب کارگران کرد ترکیه موسوم به "پ.ک.ک" است.

افسران حاضر دراین مقر، یلدریم را درجریان روند عملیات نظامی ضد عناصر پ.ک.ک قرار دادند.

نخست وزیر ترکیه از تلاش نظامیان شرکت کننده درجنگ تقدیر کرد و گفت همه اقشار مردم ترکیه درکنار نظامیان ایستاده و از آن ها حمایت می کنند و امیدوارند که تلاش های آن ها برای پاکسازی کشور از تروریست ها با موفقیت همراه شود.

یلدریم در صحبت با نظامیان ترکیه گفت:" به لطف فداکاری های نیروهای ارتش ترکیه، تروریسم از بین خواهد رفت".

وی یکی از مهم ترین وظایف دولت را تامین مایحتاج نظامیان و تلاش برای تقویت روحیه درنزد آنان دانست و گفت در روزهای گذشته با توطئه های بزرگ مواجه شدیم، کسانی که نتوانستند به طورعلنی با ترکیه مقابله کنند، از سازمان های تروریستی به عنوان ابزاری برای اجرای توطئه هایشان استفاده کردند.

وی افزود:" به دنبال کودتای ناکام در ترکیه، روشی جدید را در مبارزه با تروریسم به کار گرفتیم، که براساس آن از موضع دفاعی خارج شده و به عناصر تروریستی در مواضع شان حمله می کنیم و آن ها را از بین می بریم ؛ زیرا در صورتیکه این کار را انجام ندهیم، مجبوریم که زیر سایه تهدید این گروه ها زندگی کنیم".

يلدريم تاکید کرد دولت ترکیه همه تدابیر لازم را برای ممانعت از حمله گروه های تروریستی به مقرهای نیروهای ترکیه به کار می گیرد.

وی یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در زمینه مبارزه با تروریسم را کنترل مرزها و جلوگیری از نفوذ " تروریست ها " به داخل اراضی ترکیه دانست.

در این سفر " نورالدین جانکلی" معاون نخست وزیر ترکیه، " سلیمان صویلو" وزیر کشورو " جنت اورهان توبراق "والی هکاری یلدریم را همراهی کردند و یلدریم با سربازان و افسران عکس یادگاری گرفت.

215-9

پربیننده ترین خبرها