فیلم پیام رهبر معظم انقلاب به مسلمانان جهان و حجاج

دوشنبه 15 شهريور 1395 - 22:41

العالم - دراین فیلم متن کامل پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسلمانان جهان و حجاج بیت الله الحرام به مناسبت سالگرد فاجعه خونین منا قرائت شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت ایام حج امسال که امروز دوشنبه منتشر شد تاکید کردند: اکنون قریب یک سال از حوادث مُدهش منا میگذرد که در آن، چند هزار نفر در روز عید و در لباس احرام، در زیر آفتاب و با لب تشنه، مظلومانه جان باختند؛ اندکی پیش از آن در مسجدالحرام نیز جمعی در حال عبادت و در طواف و نماز به خاک و خون کشیده شدند. حکّام سعودی در هر دو حادثه مقصّرند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود همچنین افزودند  که در این فریضه‌ی بی‌نظیر، امنیّت زمان و مکان همچون نشانه‌ای آشکار و ستاره‌ای درخشان، دل انسانها را آرامش میبخشد و حج‌گزار را از محاصره‌ی عوامل ناامنی که از سوی ستمگران سلطه‌گر، همواره آحاد بشر را تهدید کرده است بیرون میکشد و لذّت ایمنی را در دوره‌ای معیّن به او میچشاند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت الله الحرام، حج ابراهیمی را مظهر عزت و عظمت امت اسلامی در مقابل زورگویان بین المللی خواندند و با اشاره به حوادث تلخ فاجعه منا، خطاب به دولتها و ملتهای اسلامی تأکید کردند: جهان اسلام، اعم از دولتها و ملّتهای مسلمان باید حاکمان سعودی را به درستی بشناسند و به خاطر جنایاتی که در گستره ی جهان اسلام به بار آورده اند، گریبان آنها را رها نکنند و فکری اساسی برای مدیریّت حرمین شریفین و مسئله ی حج بکنند.

متن کامل پیام رهبر معظم انقلاب را در این ویدئو بشنوید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها