ماجرای اجساد دوخته‌ شده در دریا و تجارت‌ کلیه در مصر

ماجرای اجساد دوخته‌ شده در دریا و تجارت‌ کلیه در مصر
دوشنبه 15 شهريور 1395 - 23:02

العالم - روزنامۀ انگلیسی "تایمز" از تجارت کلیه در بیمارستان های مصر، پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامۀ تایمز، با اشاره به پدیدۀ تجارت اعضای بدن در مصر، نوشت: دلالان، در مقابل کلیه های مهاجران آفریقایی مبالغ فریبنده ای ارائه می دهند و از سوی دیگر، بیمارستان های مصر وانمود می کنند که از این قراردادها چیزی نمی دانند.

به نوشتۀ این روزنامه، "تقاضای روزافزون خرید کلیه، که قیمتِ آن گاهی به 100 هزار لیرۀ استرلینگ می رسد، دلالان را بر آن داشت که دخترانی را برای فریفتن فروشندگان کلیه به خدمت بگیرند".

در مقالۀ تایمز که تحت عنوان "فریبِ جنسی و مالی آفریقایی ها برای خریدنِ اعضای بدن" منتشر شده، آمده است: یکی از دلالان محبت در مصر که در زمینه دلالی کلیه نیز کار می کند، می گوید: دستیابی به توافق بسیار آسان است؛ ما زنانی در اختیار آن ها می گذاریم تا اعتماد آن ها را جلب کنیم.

"شن کلمب" پژوهشگر دانشگاه لیورپول که در تهیه این گزارش سهیم بوده است، گفت: پایین بودن میزان اهدای داوطلبانۀ عضو، زمینه فعالیت های غیرقانونی در این مجال را مساعد کرده است.

وی افزود: مهاجران آفریقایی، در رأس اهداف دلالان تجارت اعضا قرار دارند، زیرا آنان از گزارشِ موارد نقض حقوقشان خودداری می کنند به ویژه که بی سوادی در میان آنان بیداد می کند و حضور غیرقانونی آنان در کشور مصر نیز مزید بر علت است و آنان جز ادامۀ سفر خود تا رسیدن به اروپا از طریق دریا، چاره ای ندارند.

به نوشتۀ تایمز، برخی از مهاجران اریتره ای، در پاسخ به سئوالات پلیس ایتالیا فاش کردند مهاجرانی که نمی توانند پول قاچاقچیان را بدهند، به برخی از قبایل بدوی در سینا سپرده می شوند تا اعضای بدن آن ها را در ازای 15 هزار دلار بیرون بکشند.

بر پایه این گزارش، در شبکه های اجتماعی تصاویری از اجساد 9 مهاجر سومالیایی منتشر شد که در آب های مصر پیدا شدند. جای جای این اجساد، بخیه های مختلفی مشاهده شد که ثابت می کند اعضای بدن این افراد، پیش از کشته شدن، به سرقت رفته است.

در این میان، به منظور دور زدن فشارهای حکومت بر بیمارستان ها برای جلوگیری از رواج تجارت اعضا، دلالان به فرم های پذیرش اهدای عضو متوسل شده اند تا بتوانند به کار خود، مشروعیت قانونی ببخشند.

205-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها