اذعان سایت انگلیسی به اوضاع بد مرزهای عربستان

اذعان سایت انگلیسی به اوضاع بد مرزهای عربستان
سه شنبه 16 شهريور 1395 - 07:56

یک سایت انگلیسی، از شکست‌های نظامی عربستان در مناطق مرزی این کشور با یمن و تلاش عربستان برای مخفی کردن تلفات نظامی خود در این مناطق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت انگلیسی IHS JANES اذعان کرد، یکی از بدترین حوادثی که ارتش سعودی به تازگی با آن مواجه شده، مربوط به ویدیویی است که نشان ‌می‌دهد یک تویوتای لندکروز نظامی که حامل تعداد بسیاری از نیروهای ارتش سعودی است، در حال فرار از صحنه نبرد می‌باشد.
بعد از آن، تصویری از همان خودرو دیده می‌شود که ثابت در جای خود ایستاده ، و جسد 7 نفر در اطراف آن قرار دارد که لباس ارتش سعودی را به تن دارند. 
این سایت که در ارائۀ "تحلیل‌ها و گزارش‌های نظامی و امنیتی" فعالیت دارد، خاطرنشان کرد؛ ویدیوی دیگری منتشر شده که نشان می‌دهد یک خودروی زرهی نیروی زمینی ارتش سعودی با سرعت بسیار زیاد در منطقه‌ای بیابانی در حرکت است، ولی ناگهان متوقف می‌شود؛ و پس از آن هم یک تانک زرهی با سرعت بسیار زیاد به آن برخورد می‌کند. 
به نوشته این سایت انگلیسی، ویدیوهایی که ستاد اطلاع رسانی جنگ یمن منتشر کرده، بیانگر این واقعیت است که عربستان سعودی از آغاز جنگ علیه یمن در مارس 2015، تعداد نظامیانش را که در مناطق مرزی کشته شده‌اند، کمتر اعلام می‌کند.
سایت IHS JANES خاطرنشان کرد، ویدیویی که اخیرا ستاد اطلاع رسانی جنگ یمن منتشر کرده، بیانگر آن است که ارتش سعودی تعداد واقعی نظامیان خود را که در حملات نظامی و موشکی نیروهای مشترک یمنی از پا درآمده‌اند، اعلام نمی‌کند.
این سایت انگلیسی تأکید کرد، صحنه‌های منتشر شده از داخل بیشتر پایگاه‌های سعودی بیانگر عقب نشینی نظامیان این کشور از آن پایگاه‌ها است، با این حال مقادیر بسیاری پوکۀ فشنگ سلاح‌های سنگین در پایگاه‌ها نشان می‌دهد که نظامیان سعودی قبل از فرار در پایگاه‌های خود بودند اما قبل از شکست از مواضع خود گریخته‌اند. در یکی از این ویدیوها اجساد 14 نظامی سعودی دیده می شود.

پربیننده ترین خبرها