لزوم اقدام انقلابی دیپلمات‌ها؛

درخواست رسمی از فرانسه برای استرداد رجوی +متن نامه

درخواست رسمی از فرانسه برای استرداد رجوی +متن نامه
سه شنبه 16 شهريور 1395 - 14:12

سایت "دیده بان" با انتشار عکسی از متن نامه‌ای قدیمی از وزارت امورخارجه به دولت فرانسه برای درخواست استرداد سرکرده گروهک تروریستی منافقین، خواستار اقدامی جدی و انقلابی در این زمینه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این نامۀ وزارت امورخارجه که تاریخ آن مربوط به سال 1360 می‌باشد، در نشریه "مجاهد" وابسته به گروهک تروریستی منافقین نیز چاپ شده بود.
وزارت امورخارجه در این نامه با اشاره به ماجرای فرار بنی صدر و مسعود رجوی به فرانسه، به وسیلۀ یک فروند هواپیمای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ موافقت فرانسه با فرود هواپیمای مذکور را بیانگر تأیید و موافقت پاریس با هواپیماربایی دانسته، و در پایان طبق توافق استرداد مجرمین بین ایران و فرانسه، بازداشت فوری آن دو نفر را خواستار شده بود.
سایت خبری دیده بان در ادامه نوشت: مسؤولان وزارت خارجه نیز در دورانی که فضای ارتباط با کشورهای اروپایی رو به بهبود است، می‌توانند در جلسات دیپلماتیک به عقبه انقلابی خود بازگردند، و در رویکرد جدی، تکلیفی جدی برای منافقین از سوی سران کشورهای اروپایی بالاخص فرانسه مشخص نمایند.
کلود بارتلون رئیس مجلس فرانسه که به دعوت دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به تهران سفر کرده است، دیشب وارد تهران شد.
یکی از محورهای اعتراض جمهوری اسلامی به دولت فرانسه، پناه دادن به اعضای گروهک تروریستی منافقین و بهره برداری از این گروهک علیه انقلاب اسلامی بوده است.
به نوشتۀ دیده بان، حال که این مقام فرانسوی در تهران به سر می برد، یادآوری اسناد استرداد سران این گروهک و مکالمه آیت الله هاشمی رفسنجانی با سفیر وقت فرانسه خالی از لطف نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها