اعتصاب غذای بیش از 5 هزار اسیر فلسطینی

سه شنبه 16 شهريور 1395 - 15:02

رام الله (العالم) – بیش از 5 هزار اسیر در زندان های رژیم صهیونیستی از امروز سه شنبه در اعلام همبستگی با دیگر اسرایی که در اعتصاب غذا به سر می برند، دست به اعتصاب غذا زده اند.

فارس الصرفندی "خبرنگار شبکۀ العالم از رام الله گزارش داد، کمیتۀ عالی پیگیری امور اسرا از وخامت حال محمد و محمود البلبول خبر می دهد. این دو برادر بیش از دو ماه است که دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند.
خانوادۀ الحلبیه با شروع انتفاضۀ کنونی، مهند فرزند بزرگ خود را از دست دادند که شهادت او موجب شعله ور شدن انتفاضه شد. بعد از آن نظامیان صهیونیست با حمله به خانۀ آنها برادر کوچک تر شهید را نیز به همراه 10 فلسطینی دیگر در مناطق مختلف کرانۀ باختری بازداشت کردند.
از سوی دیگر محمد و محمود البلبول فرزندان شهید احمد بلبول، یکی از فرماندهان گردان های اقصی، از چند ماه قبل در بازداشت اداری (بدون محاکمه و تفهیم اتهام) به سر می برند و بیش از دو ماه است که دست به اعتصاب غذا زده اند.
محمود چند ساعت قبل به بخش مراقبت های ویژه منتقل شده و محمد در یکی از درمانگاه های اشغالگران بستری است. دو برادر تا زمان تعیین موعد آزادی شان حاضر به پایان دادن به اعتصاب غذایشان نیستند.
امین شومان مسئول هماهنگی کمیتۀ عالی پیگیری امور اسرا در گفت و گو با خبرنگار العالم تاکید کرد که وضع محمود بسیار خطرناک است. او بیش از 35 کیلو از وزن خود را از دست داده و از ضعف شدید رنج می برد. به دلیل این که از خوردن ویتامین ها خودداری کرده پزشکان هشدار می دهند که هر لحظه ممکن است فلج شود. او چیزی جز آب نمی خورد. برادرش هم از دو روز پیش به بیمارستان منتقل شده و حال او نیز وخیم است. پزشکان دربارۀ از کار افتادن کلیه و کبدش هشدار داده اند.
آیندۀ نامعلوم اسرای فلسطینی مخصوصا کسانی که در بازداشت اداری به سر می برند باعث شده که با شکم های خالی به جنگ این شرایط ناعادلانه بروند.
202
 

پربیننده ترین خبرها