حرف جدید رئیس جمهوری که اوباما را «حرامزاده» نامید

حرف جدید رئیس جمهوری که اوباما را «حرامزاده» نامید
سه شنبه 16 شهريور 1395 - 16:45

رئیس جمهور فیلیپین که در واکنش به انتقاد رییس جمهور آمریکا در خصوص عملیات مبارزه با مواد مخدر دراین کشور، اوباما را "حرامزاده" نامیده بود، علنا ابراز پشیمانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خطاب به باراک اوباما گفته بود: "او [اوباما] فکر می کند کیست؟ من عروسک آمریکا نیستم. من رئیس جمهوری کشوری مستقلم و فقط در مقابل مردم فیلیپین پاسخگو هستم…حرامزاده! من تو را به فحش خواهم بست".

اینها سخنان رئيس جمهوری فیلیپین در پاسخ به انتقاد اوباما از وی مطرح شد که گفته بود در دیدار دو جانبه در لائوس مساله کشتارهای فراقانونی در فیلیپین در ارتباط با عملیات مبارزه با مواد مخدر را با دوترته مطرح خواهد کرد.

پشیمانی رییس جمهور فیلیپین از توهین به اوباما

مارتین آندانار، دبیر ارتباطات دفتر ریاست جمهوری فیلیپین ساعاتی بعد با بیان این که پوشش خبری و گزارش های رسانه ها درباره این موارد کشتار و "درس و پند دهی اوباما" باعث اظهارنظرهای تند دوترته شده است گفت: "او [دوترته] از این که اظهاراتش در رسانه ها جنجال های زیادی آفریده، پشیمان است."

از زمان به قدرت رسیدن رودریگو دوترته در تابستان امسال در فیلیپین ۲۴۰۰ نفر در عملیات ضدمواد مخدر در این کشور کشته شده اند.

لغو دیدار اوباما با رییس جمهور فیلیپین

باراک اوباما در واکنش به سخنان دوترته برنامه دیدارش با وی را در لائوس لغو کرد.

رئيس جمهوری فیلیپین پیش از این که باراک اوباما را یک "حرامزاده" بخواند به جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته بود که سفیر آمریکا در مانیل یک "همجنسگرا" است.

211-220

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها