فراخوان کمپین مجازی برائت از مشرکین در سالگرد منا

فراخوان کمپین مجازی برائت از مشرکین در سالگرد منا
سه شنبه 16 شهريور 1395 - 22:08

کمپین بین‌المللی «به کدامین گناه» از تمام فعالان رسانه‌ای و ملت شریف ایران دعوت کرد تا در اجتماع مجازی برائت از مشرکین شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران (صلح زیبا)، کمپین بین‌المللی «به کدامین گناه» با صدور بیانیه‌ای از ملت ایران خواست تا با شرکت در اجتماع مجازی برائت از مشرکین در روز پنجشنبه (18 شهریور) شرکت کنند.

متن کامل این بیانیه‌ به شرح ذیل است:

موسم حج برای مسلمانان، موسم افتخار و شُکوه در چشم خلایق، و موسم نورانیّت دل و خشوع و ابتهال در برابر خالق است. حج، فریضه‌ای قدسی و دنیوی و خدایی و مردمی است. از سویی فرمانِ «فَاذکُرُوا اللّهَ کَذِکرِکُم ءابآءَکُم اَو اَشَدَّ ذِکرًا» و «وَ اذکُرُوا اللّهَ فی اَیّامٍ مَعدوداتٍ» و از سویی خطابِ «اَلَّذی جَعَلناهُ لِلنّاسِ سَوآءَنِ العاکِفُ فیهِ وَالباد» ابعاد بی‌انتها و متفاوت آن را روشن می‌سازد (پیام رهبر انقلاب به مسلمانان جهان به مناسبت فرارسیدن موسم حج-آخر ذی‌القعده 1437)

جنایت هولناک و غم‌انگیز مسجدالحرام و منا که با بی‌کفایتی آل سعود در مدیریت و برگزاری آئین حج ابراهیمی و با همدستی رژیم های دیکتاتوری، در یوم‌الله «عیداضحی» رقم خورد؛ مصیبتی بزرگ و فراموش نشدنی دیگری در حافظه تاریخی امت اسلامی ثبت کرد.

این جنایت ددمنشانه در کنار حوادث و رخدادهای مشابه در سال‌های گذشته، تجاوز وحشیانه به کشورهای اسلامی، سرکوب مسلمانان بحرینی از سوی دست نشاندگان و ایجاد جنگ نیابتی در سوریه و عراق نشان می‌دهد که رژیم آل سعود از صلاحیت‌های مدیریتی و قابلیت‌های لازم در ایجاد امنیت و رفاه برای حجاج بیت‌الله الحرام برخوردار نبوده و کشورهای اسلامی بایستی تکلیف خود را در قبال این چالش بزرگ روشن سازند.

کمپین ملی "#به_کدامین_گناه" به جهانیان اعلام می‌نماید که جنایت منا فراموش شدنی نیست و ملت ایران در کنار خانواده‌های شهدای مکه و منا تا روشن شدن موضوع، تشکیل کمیته حقیقت یاب بین‌المللی و تشکیل کمیته مسئولیت برگزاری حج متشکل از کشورهای اسلامی، از پیگیری باز نمی‌ایستد.

کمپین ملی #به_کدامین_گناه به عنوان یک کمپین مستقل مردم نهاد، در عمل به ماده‌ی چهارم اساسنامه این کمپین مصوب معاونت رسانه و فضای مجازی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران (صلح زیبا) اعلام می دارد زین پس به صورت بین‌المللی در سایر شبکه‌های مجازی با زبان های عربی و انگلیسی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

امسال اگر  چه حاجیان حق طلب و مشتاق ایران اسلامی در کنگره عظیم حج حضور ندارند اما بار دیگر با دست‌های گره کرده و اتحاد به جهانیان نشان خواهند داد که صدای حق طلبی خاموش نخواهد شد و اگر چه جسما در مراسم برائت از مشرکین حضور نداریم اما همانند گذشته در کنار سایر مسلمانان حق طلب جهان خواهیم ایستاد.

این کمپین از تمام فعالین رسانه ای، فضای مجازی و ملت شریف ایران دعوت می نماید تا با شرکت در اجتماع مجازی برائت از مشرکین در روز پنجشنبه ( 18 شهریور) راس ساعت 20 با شعار #شجره_الملعونه #به_کدامین_گناه در تمام شبکه های مجازی شرکت کنند تا بتوانیم در غالب یک حرکت بزرگ مردمی در فضای مجازی صدای خود را به گوش مستکبرین عالم علی الخصوص رژیم کودکش و قاتل صهیوسعودی برسانیم.

211

پربیننده ترین خبرها