روزنامۀ انگلیسی:

اوضاع پناهجويان در يونان وخيم است

اوضاع پناهجويان در يونان وخيم است
چهارشنبه 17 شهريور 1395 - 09:05

روزنامه گاردين چاپ انگليس اوضاع پناهجويان در يونان را وخيم توصيف كرد و از حمله افراد ناشناس به واحدهای اقامتی آنها در فرانسه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گاردین روز چهارشنبه در مطلبی به قلم "پاتریک کینگزلی" خبرنگارش که از اردوگاه سوفتاکس در شمال یونان بازدید کرد، نوشت: پناهجویان که اکثر آنان سوری هستند، در انبارهای خالی زندگی می کنند که از کمترین امکانات زندگی برخوردار نیست و این امر باعث گسترش بیماریها در بین آنها می شود.
این شرایط باعث شده است که پناهجویان در داخل اردوگاه تظاهرات کرده و خواهان بهبود اوضاع خود شوند.
به گفته این خبرنگار، 50 هزار پناهجو در اردوگاههایی که ارتش آنها را اداره می کند و پلیس محافظت از آنها را برعهده دارد، زندگی می کنند. اما نیروهای امنیتی و ارتش شبها اردوگاهها را ترک می کنند و صبح باز می گردند که این امر باعث شده است تا ضعیف ترین اقشار پناهجویان نظیر زنان و کودکان از کمترین امنیت برخوردار باشند و در بیشتر اوقات، باندهای کوچک جوانان در داخل اردوگاهها تشکیل می شود.
گاردین نوشت: با وجود تلاش های دولت یونان برای بهبود اوضاع اردوگاههای پناهجویان، ناظران معتقدند که اگر وضع به همین منوال ادامه یابد، چه بسا فاجعه بار شود.
روزنامه تایمز انگلیس هم در مطلب مشابهی به بررسی وضعیت مهاجران در پاریس با عنوان "مراکز اسکان مهاجران جدید بعد از حملات جدید می سوزد" پرداخت.
چالز برمر خبرنگار روزنامۀ تایمز در پاریس خاطرنشان کرد: دولت فرانسه در تلاش برای جمع آوری اردوگاه شهر کاله در شمال این کشور است اما با مشکل جدیدی بعد از تلاش جهت انتقال مهاجران و استقرار دادن آنها در پاریس روبرو شده است.
به نوشتۀ تایمز، برخی واحدهای اقامتی پناهجویان به دست افراد ناشناس به آتش کشیده شده است.
به نوشته این خبرنگار، تنها در دو هفته اخیر 140 مورد خرابکاری یا آتش سوزی عمدی علیه واحدهای اقامتی پناهجویان در فرانسه صورت گرفته است.
6

پربیننده ترین خبرها