اخراج گروه دیگری از نظامیان کودتاچی ترکیه

اخراج گروه دیگری از نظامیان کودتاچی ترکیه
چهارشنبه 17 شهريور 1395 - 16:47

وزارت دفاع ملی ترکیه از اخراج گروه جدیدی کارکنان نیروی هوایی این کشور درارتباط با کودتای نافرجام تیرماه گذشته خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این وزارتخانه در اطلاعیه ای در تارنمای توییتر خود اعلام کرد: در ادامه تحقیقات علیه فرقه خشونتگرا و تروریستی فتو(سازمان وابسته به فتح الله گولن) ، 73 نفر دیگر از کارکنان فرماندهی نیروی هوایی ارتش کشور از سمت خود برکنار شدند.

خبرگزاری آناتولی که این خبر را مخابره کرده است به نقل از اطلاعیه وزارت دفاع ملی افزود : ''عملیات اخراج کارکنانی که ارتباط آنان با فرقه خشن و تروریستی فتو تشخیص داده می شود با حساسیت کامل دنبال شده و سربازان قهرمان و وفادار ما به انجام وظایف خود با موفقیت ادامه می دهند. ارتش ما با پاک شدن از وجود خائنان وابسته به فتو تقویت شده و به خدمت به مردم ادامه می دهد''.

کودتای ترکیه روز جمعه 25 تیرماه امسال روی داد که طی آن 270 نفر جان خود را از دست دادند و دولت ترکیه فتح‌الله گولن، از سران مخالف این کشور که در آمریکا به سر می‌برد، را به عنوان مغر متفکر و رهبر کودتا معرفی کرد.

در چارچوب پاکسازی گسترده بعد از این کودتا، منابع رسمی آن کشوراعلام کردند که تعداد کارکنان اخراجی از دستگاههای مختلف دولتی به 43 هزار نفر رسید.

پاکسازی گسترده  شامل  28 هزار نفر کارکنان آموزش و پرورش، 8 هزار نفر نیروهای امنیتی، پلیس و ژاندارمری، 2 هزار نفر دانشگاهی، 3 هزارو 300 مسئول قضائی و 520 از اعضای هیات های دینی بوده است.

همچنین پس از این کودتا حدود 35 هزار نفر در ترکیه بازداشت شده و 17 هزار نفر از این افراد که شامل سربازان، نیروهای پلیس، قضات و خبرنگاران در این کشور می‌شوند به طور رسمی برای محاکمه به دادگاه‌های ترکیه معرفی شدند.

9

پربیننده ترین خبرها