ترفند داعش برای جلوگیری از فرار مردم شهر شرقاط عراق

ترفند داعش برای جلوگیری از فرار مردم شهر شرقاط عراق
چهارشنبه 17 شهريور 1395 - 17:43

العالم - تروریست های داعش اطراف شهر شرقاط عراق را برای جلوگیری از فرار خانواده ها بمب گذاری می کنند.

به گزارش امروز چهارشنبه سومریه نیوز؛ عوامل گروه تروریستی داعش راه های اطراف شهر شرقاط را در 50 کیلومتری شمال استان صلاح الدین بمب گذاری کرده اند تا خانواده ها نتوانند از این شهر فرار کنند.

انفجار یکی از این بمب ها در شمال صلاح الدین در روز سه شنبه گذشته باعث کشته و مجروح شدن 12 عراقی شد.

منبعی در استان صلاح الدین که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: بمبی بین منطقه الزویه و شهر شرقاط هنگام فرار چند خانوادۀ ساکن مناطق تحت تصرف داعش منفجر شد که به شهادت 4 عراقی و مجروح شدن 8 عراقی دیگر شد.

این منبع افزود : هر روز خانواده هایی از مناطق تحت تصرف داعش فرار می کنند و در مسیرهای خطرناک قدم می گذارند که همین امر باعث شهادت و مجروحیت شدن تعداد زیادی از آنها در روزهای گذشته شده است .

گفته می شود که 35 هزار نفر از مردم شرقاط از این شهر فرار کرده اند و نزدیک به 140 هزار نفر همچنان در این شهر به سر می برند شهری که از 2 ماه پیش تحت محاصره ارتش عراق است.

یکی دیگر از مشکلات خانواده هایی که از دست داعش در شرقاط فرار می کنند، ساعت ها پیاده روی در مسیرهای بیابانی و صعب العبور برای رساندن خود به نزدیک ترین پایگاه های ارتش عراق است.

شهر شرقاط از سال 2014 تاکنون تحت تصرف داعش است و رفتارهای وحشیانه و غیرانسانی داعشی ها باعث فرار مردم از این شهر به سوی مناطق و شهرهای امن شده است.

214-9

پربیننده ترین خبرها