سردرگمی دهها هزار سوری در مرزهای اردن

سردرگمی دهها هزار سوری در مرزهای اردن
چهارشنبه 17 شهريور 1395 - 17:59

العالم - سازمان دیده بان حقوق بشر از سردرگمی دهها هزار شهروند سوری در مرزهای اردن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این سازمان روز چهارشنبه با  ارائه گزارشی اعلام کرد: تصاویر جدید ماهواره ها که 31 اگوست گذشته گرفته شد، وضعیت نابسامان دهها هزار سوری را در مرزهای اردن به نمایش می گذارد.

"ندیم حوری" معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشر گفت:"تصاویراخیر ماهواره ها؛ بیانگر ادامه بحران بشری در اردوگاه الرکبان بلکه افزایش این بحران است.

اردن نیز از سازمانهای امدادرسانی خواست سریعا ارسال  کمک های ضروری خود را از سربگیرند تا مشکلات این افراد کاهش یابد.

بر اساس اعلام این سازمان، مقامات اردنی از ژوئیه 2014، دهها هزار پناهنده را در منطقه بیابانی خشک اردن واقع در شمال خاکریزها محاصره کردند.

گفتنی است اردن؛ به دنبال حمله داعش در ژوئیه گذشته به یک مرکز مرزی نزدیک، تقریبا کمک های خود را برای 70 هزار نفر که بیشتر آنان زنان و کودکان بودند به حالت تعلیق درآورد.

خبرگزاری آلمانی د.پ.آ. به نقل از سازمان دیده بان حقوق بشر گزارش کرد : عکسهای ماهواره ای نشان می دهد تعداد چادرهای سوری ها در الرکبان در 31 اگوست تقریبا به تعداد همان چادرهایی است که در 24 ژوئیه ثبت شده بود.

بر اساس بیانیه های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، از4 میلیون و ششصد هزار پناهنده سوری در سراسر جهان از زمان آغاز بحران در سوریه، بیش از 655 هزار پناهنده در اردن ثبت شده است.

217-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها