داعش چه مناطقی را در سوریه از دست داد؟

داعش چه مناطقی را در سوریه از دست داد؟
پنج‌شنبه 18 شهريور 1395 - 14:35

گروه تروریستی داعش شهرها و مواضع زیادی را در سوریه از عین العرب و تل ابیض و تدمر گرفته تا منبج و جرابلس از دست داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت شام تایمز در گزارشی مهمترین فهرست و مشخصاتی از شش منطقه مهمی که گروه تروریستی داعش در سوریه از دست داده است را تشریح کرد.

عین العرب

شهر عین العرب در مرز با ترکیه قرار دارد و کردها با حمایت ائتلاف بین المللی بعد از نبردهای شدید بیش از چهارماهه توانستند داعش را در ژانویه سال 2015 از این شهر بیرون برانند.

تل ابیض

شهر تل ابیض در ریف شمالی استان رقه در مرز با ترکیه قرار دارد که کردها در ژوئن سال 2015 میلادی آن را به کنترل درآوردند.

تدمر

گروه تروریستی داعش در ماه مه سال 2015 میلادی شهر تدمر مشهور به "عروس البادیه" را به کنترل خود در آورد و بسیاری از آثار باستانی آن از جمله دو معبد بل و شمین را که در فهرست یونسکو به ثبت رسیده بود، ویران کرد. ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه توانست در ماه مارس گذشته این شهر را بازپس بگیرد.

منبج

گروه داعش در سال 2014 میلادی شهر منبج را به کنترل خود در آورد که یکی از بارزترین مقرهایش در استان حلب بود؛ بویژه که در مسیر تنها خط پشتیبانی اصلی باقی مانده داعش بین رقه و مرز ترکیه بود. شبه نظامیان گروه موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه توانستند با حمایت ائتلاف بین المللی داعش را در هفته اول ماه اوت گذشته از این شهر بیرون کند.

جرابلس

شهر جرابلس در مرز با ترکیه و در غرب شهر عین العرب و شمال شهر منبج قرار دارد. نیروهای ترکیه و شبه نظامیان مسلح گروه داعش را در 24 اوت گذشته از این شهر بیرون راندند.

مرز ترکیه و سوریه

نیروهای ترکیه و شبه نظامیان مسلح مورد حمایت این کشور در چهار ماه سپتامبر جاری توانستند گروه داعش را از آخرین منطقه واقع در کنترل آنها در مرز بین دو کشور بیرون برانند.

6-9

پربیننده ترین خبرها