دروغ پردازی ولیعهد سعودی پس از توهین به حجاج یمنی

پنج‌شنبه 18 شهريور 1395 - 19:51

اقدام آل سعود در زمینه جلوگیری از حضور یمنی ها در حج امسال و توهین به آنان، یمنی‌ها را خشمگین کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، شورای عالی اتحادیه سازمان های جامعه مدنی یمن، "صالح الصماد" رییس شورای سیاسی عالی یمن، انجمن علمای یمن، وزارت اوقاف و ارشاد یمن، اقدامات توهین آمیز عربستان را محکوم کردند.
الصماد رفتار توهین آمیز نیروهای امنیتی سعودی با حجاج یمنی، و به خطر انداختن جان آنان به ویژه در گذرگاه "الودیعه" را محکوم کرد.

در ماجرای مذکور به خاطر ازدحام جمعیت، چهار یمنی به شهادت رسیدند.
الصماد گفت که آل سعود جان حجاج را در معرض خطر قرار داده و از حج به عنوان ابزاری سیاسی استفاده می کند.
انجمن علمای یمن ادامه جلوگیری آل سعود از اداری فریضه حج توسط حجاج یمن، وقت کشی عمدی آل سعود برای اعزام کاروان های حجاج یمنی به رغم توافقات موجود میان عربستان سعودی و وزارت اوقاف و ارشاد یمن را محکوم کرد.
این اقدام باعث محرومیت هزاران یمنی از ادای فریضه حج در سال گذشته و امسال شده است.
وزارت اوقاف یمن اعلام کرد: رژیم سعودی و خاندان آل سعود امسال مانع عزیمت حجاج یمنی به حج شدند، و سخنان محمد بن نایف در این زمینه دروغ است، به ویژه که عربستان سعودی از تمام وسایل جهت سیاسی سازی حج و استفاده از آن برای اهداف شوم خود در این کشور عربی و اسلامی به کار گرفته است.   
شورای عالی اتحادیه سازمان های جامعه مدنی با انتشار بیانیه ای اقدام  آل سعود را ظالمانه و مغایر با شعائر دینی و قداست الهی بیت الله الحرام به عنوان عبادتگاه خواند.   
این شورا تاکید کرد اقدام های آل سعود در چارچوب تجاوزات این رژیم ضد مردم یمن است به همین دلیل این شورا، با محکوم کردن ادامه جنایات عربستان و کشتار مردم یمن، از کشورهای عربی و اسلامی خواست هرچه سریعتر این اقدام های وحشیانه را محکوم کنند و مانع استمرار ستمکاری رژیم سعودی شوند.
206
 

پربیننده ترین خبرها