چرا هیچ تصویری از رئیس امارات منتشر نمی‌شود؟!

چرا هیچ تصویری از رئیس امارات منتشر نمی‌شود؟!
پنج‌شنبه 18 شهريور 1395 - 21:30

خبرگزاری رسمی امارات "وام"، خبر کوتاهی از بازگشت خلیفه بن زاید رئیس امارات خبر داد و نوشت: شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی پس از یک سفر شخصی به کشور بازگشت و در صدر استقبال کنندگان از وی، شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح و شماری از شیوخ حضور داشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "وطن" در این باره نوشت: با وجود اهمیت خبر که در صدر رسانه های اماراتی قرار گرفت، اما مشکل عدم انتشار تصاویر همچنان گریبان خاندان حاکم در امارات را گرفته است. به طوری که اخبار منتشر شده و مرتبط با شیخ خلیفه از چند ماه پیش تاکنون بدون تصویر بوده است.
شبکه تلویزیونی دبی نیز، خبر بازگشت رئیس دولت امارات را بدون تصویر پخش کرد.

این در حالی است که دلیل این سفر و منبع انتشار خبر آن، همچنان مبهم است.
در چهارم ژوئن گذشته خبرگزاری رسمی امارات با انتشار خبر کوتاهی اعلام کرد شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات طی یک سفر شخصی کشور را ترک کرد.

خبر مذکور باعث مطرح شدن صدها سؤال درباره این خبر که مطابق معمول بدون جزئیات و تصاویری از سفر مذکور منتشر می شد، گردید.
خبرگزاری مذکور، هیچ گونه جزئیاتی درباره این سفر غیرمترقبه که پس از دو سال غیبت رئیس دولت امارات از محافل عمومی انجام می گردد منتشر نکرد.

این در حالی است اخبار منتشر شده در امارات و خارج از این کشور، باعث مطرح شدن نگرانی هایی درباره سلامتی و امنیت وی شده است. به طوری که براساس این گزارش ها، رئیس دولت امارات از دو ماه پیش توسط برخی مقامات امنیتی و اجرایی در این کشور، کنار گذاشته شده است.

از سوی دیگر، نشانه ها حاکی از آن است وی حداقل به بهانه بیماری که از دو سال پیش شهروندان اماراتی قادر به اطلاع از وضعیت رئیس دولتشان نشده اند، از قدرت کنار گذاشته شده است.
این خبرگزاری، در خبر خود هیچ گونه اشاره ای به مقصد و هدف از سفر مذکور اعم از استعلاج و مداوا یا سایر اهداف نکرده است. بلکه حتی برخلاف پروتکل امارات، هیچ گونه تصویری از وی در هنگام خروج از این کشور منتشر نشده است. این در حالی است که با وجود پیگیری های شهروندان اماراتی درباره وضعیت سلامتی رئیس دولتشان، نهادهای ذیربط هیچ گونه اطلاعاتی در این باره منتشر نمی کنند.
216
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها