هشدار جدی شیخ نعیم قاسم به عربستان

هشدار جدی شیخ نعیم قاسم به عربستان
پنج‌شنبه 18 شهريور 1395 - 23:01

معاون دبیرکل حزب الله لبنان، با اشاره به شکست و ناکامی عربستان در پرونده‌های منطقه و گرفتار شدن در بحرانهای داخلی و خارجی، هشدار داد که اگر این کشور به سیاست‌های خود ادامه دهد، به زودی از داخل ویران خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم "شیخ نعیم قاسم" در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکدۀ "رسول اعظم (ص)" گفت: دلیل نارضایتی غرب از مقاومت این است که مقاومت در مسیر انسانهای آزاده و مستقل حرکت می‌کند که سازش نمی‌پذیرد و خون شهدا را در مقابل جایگاه و یا پست و یا دستاوردهای سیاسی نمی‌فروشد.
شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: ما با همین روحیه به راه خود دامه می‌دهیم تا به نتایج مورد نظر دست یابیم.
وی با اشاره به پایداری و ایستادگی مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی و مقابله با تکفیری‌ها، اظهار داشت: ما موفق و پیروز شدیم و توانستیم سرزمین خود را آزاد کنیم و پروژه خاورمیانه جدید را شکست دهیم، و از توان تکفیری‌ها کاستیم و دستاوردهای بزرگی را محقق کردیم، که همه این اقدامات از اخلاق و اخلاص و پیروی از دستورات خداوند متعال سرچشمه می‌گیرد.
شیخ نعیم قاسم همچنین با اشاره به اوضاع داخلی لبنان، به گروه‌ها و احزاب مختلف لبنانی گفت: باید در لبنان به دنبال راه حلی باشیم که کمک کند در کنار یکدیگر بنشینیم و تفاهم کنیم.
وی با بیان اینکه برای جلوگیری از بدترشدن اوضاع لبنان هیچ جایگزینی غیر از تفاهم و درک یکدیگر وجود ندارد، افزود: حزب الله این روزها همه تلاش خود را برای نزدیک کردن دیدگاه ها به کار گرفته است. 
شیخ نعیم قاسم گفت: اگر حزب المستقبل در انتظار راه حلی از عربستان است، به وضعیت امروز عربستان نگاهی بیاندازد که در مسائل داخلی و خارجی خودش دچار سردرگمی شده است.
وی ادامه داد: عربستان سعودی در همه پرونده‌هایی که در منطقه وارد آن شده، ناکام مانده است.
شیخ نعیم قاسم با اشاره به ادامۀ حملات تجاوزکارانه عربستان به یمن خاطرنشان کرد: سعودی‌ها در حال ارتکاب جنایت و کشتار کودکان و زنان یمنی و تخریب بیمارستان‌ها و مدارس هستند و به هیچ راه حلی هم نمی‌رسند.
شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: اگر این وضعیت سالها هم ادامه یابد، یمنی‌ها به مقاومت ادامه می دهند و نتیجه به نفع آنان خواهد بود.
وی با اشاره به اوضاع سوریه و دخالتهای عربستان در این کشور گفت: سعودی‌ها در سوریه راه حل ها را پیچیده و میلیونها نفر را آواره و از تکفیری ها پشتیبانی کردند، و این بحران بزرگ را در کنار طرفهایی که با آنان همراه شدند، به وجود آوردند. تا این لحظه هیچ راه حلی وجود ندارد و این نیز یکی از پرونده هایی است که عربستان گشوده.
شیخ نعیم قاسم افزود: همه ما می دانیم که در عراق چه کسی از تروریستها حمایت کرده و به آنان برای خودروهای بمبگذاری پول داده است تا در این کشور فتنه شیعه سنی به راه بیاندازد و این کشور را ویران کند.
شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: یک پرونده به من نشان دهید که عربستان بر آن دست گذشته، و در آن به موفقیت رسیده باشد. این کشور هرگاه که بر یک مسأله دست بگذارد، همه چیز را خراب کرده و به مردم صدمه زده است.
شیخ نعیم قاسم هشدار داد: مسأله مهم این است که اگر عربستان به این روش و راه خود ادامه دهد، به زودی شاهد ویرانی این کشور از داخل خواهیم بود.
وی افزود: همین کافی است که عربستان در بودجه تجاری خود دچار کسری شده و صدها میلیون دلار از دارایی‌های دولتی را خرج کرده و فقر در داخل این کشور افزایش یافته است. این کشور شرکتهای بزرگی را بسته است که در آن ده ها هزار نفر کار می کردند. عربستان مالیاتهای جدیدی را در داخل وضع کرده که این مسائل جدای از جدال معروف محمدین (بن سلمان و بن نایف) است.
شیخ نعیم قاسم گفت: نمی دانیم که چه زمانی اوضاع عربستان منفجر می‌شود و چگونه قبایل در داخل این کشور -که در لبه پرتگاه قرار دارد- به دلیل بحرانهای داخلی و خارجی دچار اختلاف می شوند، هرکسی که منتظر عربستان بوده تا راهکاری برایش بیاورد، باید بداند که (عربستان) قبل از هرچیزباید مشکلات داخلی خود را حل کند.
شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: منطقه ما به دست آمریکا و همپیمانانش برای منافع اسرائیل نابود می شود. همه مشکلات منطقه ما برای حفاظت از اسرائیل به وجود می آید.
شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: ما برای چند متر زمین مقاومت نمی کنیم، بلکه مقاومت ما برای انسان است؛ اگر انسان و ارزش آن نبود مقاومت معنایی نداشت.

پربیننده ترین خبرها