چرا جیش الاسلام گروگان‌های سوری را می‌خرد؟

چرا جیش الاسلام گروگان‌های سوری را می‌خرد؟
جمعه 19 شهريور 1395 - 19:35

وزیر آشتی ملی سوریه اعلام کرد که اجرایی شدن توافق داریا به منظور اخراج افراد مسلح از این منطقه، راه را برای توافقات مشابه هموار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، علی حیدر وزیر آشتی ملی سوریه امروز جمعه در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: «انتقال کمک های لازم به المعضمیه مستلزم خروج افراد مسلح از این منطقه یا موافقت آنها با شرط های دولت است».
حیدر افزود: «مردم دوما برای اجرایی شدن طرح آشتی ملی در منطقه خود و در غوطه شرقی دمشق پیشنهادهایی ارایه کرده اند ولی مداخله طرف های منطقه ای خصوصاً عربستان مانع اجرای طرح آشتی ملی می شود؛ زیرا مفتی های عربستانی فتوای تحریم آشتی ملی را صادر کرده و ریختن خون کسی را که با دولت سوریه توافق کند، جایز دانسته اند».
وزیر آشتی ملی سوریه گفت: «عامل تأخیر در اجرای طرح آشتی ملی در معضمیه افراد مسلح فعال در داریا هستند. آنچه در داریا اتفاق افتاد، نتیجه توافقات بین المللی بود؛ زیرا دولت سوریه از دو سال پیش درپی توافق با افراد مسلح این منطقه بود، ولی آنها قبول نمی کردند».
حیدر افزود: «توافقات معضمیه مکمل توافقات سال 2013 بود ولی انتقال کمک ها به این منطقه مستلزم خروج افراد مسلح یا موافقت آنها با شرط های دولت است». 
وزیر آشتی ملی از تلاش دولت برای اقناع افراد مسلح برای زمین گذاشتن سلاح های خود در منطقه الوعر شهر حمص خبر داد و افزود: «منطقه الوعر اولویت آتی دولت در چارچوب اجرای کامل آشتی ملی در سراسر کشور است».
حیدر گفت: «سازمان ملل متحد هیچ نقشی در طرح آشتی ملی ایفاء نمی کند، زیرا این طرح کاملاً سوری است. جامعه جهانی آن گونه که باید و شاید به طرح آشتی ملی اهمیت نمی دهد».
او افزود: «گروه تروریستی جیش الاسلام که از حمایت عربستان برخوردار است، با دلارهای نفتی سعودی گروهی از گروگان های سوری را از گروه های رباینده خریداری کرده است تا عربستان بتواند با برگه گروگان ها بازی را به نفع خود به پایان ببرد و با سوء استفاده از برگه ای که در دست دارد، امتیازاتی را از دولت سوریه بگیرد».
ستاد اطلاعات ارتش سوریه اعلام کرده است که بیش از 4 هزار شهروند سوری هم اکنون به عنوان گروگان در اسارت گروه تروریستی جیش الاسلام هستند.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها