سفیر جدید عربستان سیاست جدیدی با خود به عراق می‌آورد؟

سفیر جدید عربستان سیاست جدیدی با خود به عراق می‌آورد؟
شنبه 20 شهريور 1395 - 18:17

فراکسیون بدر در مجلس عراق با اشاره به ماجرای خارج شدن سفیر قبلی عربستان از عراق، تغییر سیاست های نظام سعودی در برابر کشورش را بعید دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، رزاق الحیدری، عضو فراکسیون بدر در مجلس عراق، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه سفیر هر کشوری نمایندۀ سیاست های کشورش است تأکید کرد ثامر السبهان، سفیر پیشین عربستان در عراق که با درخواست دولت العبادی از بغداد رفت، به شکل مطلوب با مسائل عراق تعامل نکرد، به ویژه اینکه نیروهای مردمی و سیاست های دولت را مورد انتقاد علنی قرار می داد.

الحیدری، همچنین، با اشاره به کمک های ایران به عراق برای مبارزه با داعش گفت: «مقامات عربستان به هیچ یک از درخواست های عراق برای کمک به مبارزه با داعش پاسخ مثبت ندادند».

او با اشاره به اینکه ملت عراق کمک های نظامی و مستشاری تهران را فراموش نخواهد کرد، تأکید کرد که این کمک ها نقش زیادی در کاهش خطر گروه تروریستی داعش داشته است.

یادآور می شود حیدرالعبادی نخست وزیر عراق هفته گذشته اعلام کرد که ثامر السبهان سفیر عربستان سعودی در بغداد  در امور داخلی عراق دخالت کرد و اظهارات نامناسبی داشت اما با وجود اختلافات، خواهان تداوم فعالیت دیپلماتیک با عربستان هستیم.

وی افزود: اظهارات سفیر سعودی مناسب نبود و در آن اهانت به عراقی‌ها وجود داشت و این خلل در فعالیت دیپلماتیک است. من اقدامی را که وزارت خارجه انجام داد، از رسانه‌ها شنیدم.

وزارت خارجه عراق روز 28 آگوست گذشته از عربستان خواست تا سفیر خود در بغداد را تغییر دهد و  در پی این درخواست السبهان روز دوشنبه هفته گذشته بغداد را به مقصد ریاض ترک کرد.

220-9 

پربیننده ترین خبرها