ویدیو؛ میلیونها زائر در امنیت کامل در کربلا

دوشنبه 22 شهريور 1395 - 14:06

شهر مقدس کربلا دیروز شاهد حضور انبوه زائران برای شرکت در مراسم روز عرفه و زیارت مرقد مطهر امام حسین علیه السلام در این روز بود.

خبرنگار شبکه العالم از کربلا گزارش داد، میلیون ها زائر برای زیارت و برگزاری مراسم دعای عرفه در بارگاه امام حسین علیه السلام در کربلا گرد هم آمدند.
در روز عرفه میلیون ها زائر از سراسر عراق و از کشورهای مختلف اسلامی و عربی و غیر عربی در این شهر مقدس حضور یافتند.

خبرنگار العالم افزود: زائرانی از لبنان، عربستان، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی، برای شرکت در مراسم دعای عرفه در کنار حرم مطهر امام حسین علیه السلام گرد هم آمدند.

نیروهای ارتش و پلیس در کنار نهادهای امنیتی عراقی، تدابیر گسترده ای را برای تأمین امنیت زائران و حفاظت از این شهر و نیز سازمان دهی رفت و آمد و تأمین نیازهای زائران، تدارک دیدند.
معتز العبودی، خبرنگار العالم در کربلا گزارش داد که در داخل حرم امام حسین علیه السلام، جمع عظیمی از مؤمنان در این روز باشکوه، مشغول خواندن دعا و زیارت و تلاوت قران کریم هستند.
گفتنی است سال گذشته در منا در همین روز بیش از 7000 زائر از جمله صدها تن از حجاج ایرانی در یک فاجعه هولناک به شهادت رسیدند.

مقامات عربستان، درخواست ایران برای تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره وقوع چنین حادثه هولناکی و علل بی کفایتی در اداره مناسک حج و رسیدگی به حجاج بیت الله الحرام را رد کرد.
عوامل متعددی برای توضیح کاهش تعداد حجاج در مراسم حج امسال ذکر شده است که مهمترین آن، ترس از تکرار فجایعی مشابه فاجعه منا و سقوط جرثقیل و نیز بی تدبیری آل سعود در تنظیم و سازماندهی مناسک و عدم ارائه خدمات شایسته به حجاج است.
208

پربیننده ترین خبرها