مخالفت دمشق با کمک‌های ترکیه به حلب

مخالفت دمشق با کمک‌های ترکیه به حلب
سه شنبه 23 شهريور 1395 - 18:56

یک منبع مسؤول در وزارت امور خارجه سوریه گفت، دمشق با ورود کمک های انسان دوستانه به حلب به ویژه از سوی نظام ترکیه بدون هماهنگی با این دولت و سازمان ملل متحد مخالف است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مسؤول سوری روز سه‌شنبه در واکنش به مواضع اخیر نظام ترکیه درخصوص ارسال کمکهای انسانی به شهر حلب، به خبرگزاری سانا گفت: دولت سوریه با هر گونه عملیات نظامی در خاک این کشور بدون هماهنگی دولت مخالف است، به ویژه که چنین عملیاتی نقض حاکمیت سوریه است.
وی همچنین تصریح کرد: دولت سوریه اقدام نیروی هوایی ترکیه درباره اجرای عملیات نظامی بر فراز خاک سوریه به بهانه حمله به مواضع گروه تروریستی "داعش" بدون هماهنگی با دولت سوریه و فرماندهی عملیات روسیه را تجاوز به سوریه و نقض حاکمیت و احترام اراضی این کشور می داند.
این مسؤول سوری خاطرنشان کرد که دمشق با ابزارهای مناسب در چارچوب دفاع از حاکمیت ملی خود به این تجاوز پاسخ خواهد داد.    
در این بیانیه آمده است: ترکیه از ابتدای بحران سوریه از گروه های تروریستی مسلح حمایت و اقدام به اعطای سلاح، پول و مکان به آنان نمود، و از میزبانی آنان در خاک خود و اعطای کمک به آنان بخل نورزید و این تروریست ها و قاتلین را از سراسر جهان جهت قتل سوری ها و تخریب این کشور آورد. 
این مسؤول وزارت امورخارجه سوریه خاطرنشان کرد: ترکیه حق ندارد ادعا کند که به منافع ملت سوریه توجه دارد یا به دنبال مبارزه با تروریسم به ویژه در شهر حلب است، چه اینکه کمک هایش به تروریسم بی حد و مرز بوده و باعث کشتار اهالی حلب و ویرانی این شهر شده است.
206

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها